Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ska man släppa allt till kfm??

Vad tycker ni? Ska man släppa allt till kfm, klarar mig med nöd och näppe som det är nu, men en lite större utgift så är det kört

Det beror ju på så många faktorer. Kan du se att det blir bättre framåt ekonomiskt? Har du ett tryggt boende, med tanke på att det kan vara svårt att få hyra hos många värdar med betalningsanmärkningar som du får när du hamnar hos KFM. Hur mycket rör det sig om som skulle hamna hos KFM och vad är det gör typ av skulder ?

Jag kan nog klara mig precis framöver, är inte mycket som går till amortering isåfall. Ja tryggt och tryggt boende, en hyresrätt för 9000kr
Har ca 1 miljon i skulder pga av mestadels spel… äter upp mig det här. Tjänar väldigt bra men räcker knappt ändå. Har utgifter på 20000kr i månaden i skulder bara…

Du är inte ensam ! Har runt 550000:- i skulder och skulle jag betala på allt så vore det över 30000:- i månaden. Spel och dåliga val bakom i huvudsak. Det är ju en jäkla stress att knappt klara sig, på längre sikt måste det ju finnas lite utrymme för att bli sjuk, oväntade utgifter och sådär. Svårt att råda någon att släppa eller inte då jag själv har varit i valet och kvalet på sistone. Men om du ska släppa så kolla att KFM godkänner den hyran, jag vet inte alls vad som gäller kring boendekostnad om man har löneutmätning , om det finns ett tak eller inte. Men läs på, skriv ner de olika alternativen och för och nackdelar med att släppa respektive inte. Nånstans behöver man ta ett beslut så att inte funderande knäcker en tror jag.

Vad jag förstått så gör KFM en skälighetsbedömning av hyran och anses hyran för dyr så får man lösa det med det redan tighta förbehållsbeloppet. @Lasseman har du kanske ett tydligare svar ? Jag tänker att om du bor så dyrt att du inte kommer få behålla för hela hyran så kan det vara bra att försöka hitta något billigare innan du får betalningsanmärkningar som kan försvåra.

Vad jag förstått så gör KFM en skälighetsbedömning av hyran och anses hyran för dyr så får man lösa det med det redan tighta förbehållsbeloppet. @Lasseman har du kanske ett tydligare svar ? Jag tänker att om du bor så dyrt att du inte kommer få behålla för hela hyran så kan det vara bra att försöka hitta något billigare innan du får betalningsanmärkningar som kan försvåra.
Ja så kan det bli

Tror ni även dom kan utmäta en husvagn som är värd runt 20000kr även om jag behöver den i mitt jobb?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp