Ska man FÖRST söka Bolån eller Blancolån?

Sbabs ränta(ink ica och ikano) är dock den lägsta man kan få utan någon som helst förhandling.

Har sett att många får jättelåg ränta, min är dock lägre på Swedbank. SBAB lånar väl även fortfarande ut 6,5 ggr årsinkomsten.

3 månaders på sbab är 1.49, ner till 1.06 beroende på storlek på lån och belåningsgrad

3 månaders på sbab är 1.49, ner till 1.06 beroende på storlek på lån och belåningsgrad
Ok ser att dom har ändrat nu, dom hade ju ett test man kunde göra förut genom att logga in med BankID och jämföra nuvarande ränta med deras ränta

För att få lägsta krävs stora lån som ändå inte innebär hög belåningsgrad.

Hus värt 10 mille och belånat till typ 5 mille är bra för att komma ner under 1.1

Ica och ikano spelar väl marginell roll då dom bara är återförsäljare av sbabs lån och som jag förstått det har sbab sista ordet i kreditbeslutet.
Ikano kommer att sluta om en månad med sin bolånsverksamhet och sbab kommer ta över detta(fick detta information från handläggare på ikano bank.

Har haft en hel del bolån genom åren
SBAB
PlusBolån (dotter till ovan)
Swedbank
Bluestep
SEB

min personliga erfarenhet är att SEB är helt klart enklast och bäst och att Bluestep är i världsklass sämst

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp