Ska man FÖRST söka Bolån eller Blancolån?

3 följdfrågor.

1: Hur ofta kräver dom kompletterande lönespecifikationer vid ett bolån (frågar då jag har bonusar och provisioner som ofta tillkommer och vissa banker kanske kan ha problem med det och bara tittar på fasta lönen)

2: Det sägs att en UC för bolån påverkar kreditvänligheten väldigt lite om ens alls, stämmer detta?

3: Hur ska man hitta bäst Bolån, finns det någon Lendovariant eller måste man dra på sig ett par UC:n där för att hitta bäst alternativ?

Ganska bra. Marginalen och SBAB kan väl vara intressanta.

Men man vill ju samtidigt åt Ikano Bank, ICA, SEB,Swedbank och Nordea med...

Ganska bra. Marginalen och SBAB kan väl vara intressanta.

Men man vill ju samtidigt åt Ikano Bank, ICA, SEB,Swedbank och Nordea med...

Ica och ikano spelar väl marginell roll då dom bara är återförsäljare av sbabs lån och som jag förstått det har sbab sista ordet i kreditbeslutet.

3 följdfrågor.

1: Hur ofta kräver dom kompletterande lönespecifikationer vid ett bolån (frågar då jag har bonusar och provisioner som ofta tillkommer och vissa banker kanske kan ha problem med det och bara tittar på fasta lönen)

2: Det sägs att en UC för bolån påverkar kreditvänligheten väldigt lite om ens alls, stämmer detta?

3: Hur ska man hitta bäst Bolån, finns det någon Lendovariant eller måste man dra på sig ett par UC:n där för att hitta bäst alternativ?

När jag och min sambo fick bolån för ett par år sedan så snittade jag min bonus och provision på 12 månader, banken krävde inga specar. Kanske är bäst om du går till din bank och pratar med dom istället? Du får absolut bäst ränta där.

Vet ej hur UC påverkas, hade inga ff vid det tillfället.

SBAB brukar vara generösa med bolånen

När jag och min sambo fick bolån för ett par år sedan så snittade jag min bonus och provision på 12 månader, banken krävde inga specar. Kanske är bäst om du går till din bank och pratar med dom istället? Du får absolut bäst ränta där.

Vet ej hur UC påverkas, hade inga ff vid det tillfället.

SBAB brukar vara generösa med bolånen

Sbabs ränta(ink ica och ikano) är dock den lägsta man kan få utan någon som helst förhandling.

Är det inte omöjligt att få banklån idag om man har massa blanco?

Har också finderat på bolån. Har ca 30 000 sparat och 292 000 kr i blanco.

Säg om man har 100 000 på kontot och 250 000 i blanco om 1 år. Få förfrågningar på uc.

Är chansen stor att få beviljat?

Är det inte omöjligt att få banklån idag om man har massa blanco?

Har också finderat på bolån. Har ca 30 000 sparat och 292 000 kr i blanco.

Säg om man har 100 000 på kontot och 250 000 i blanco om 1 år. Få förfrågningar på uc.

Är chansen stor att få beviljat?

Det beror mycket på hur kalkylen går ihop. Testa på tex sbabs sida där du kan räkna ut baklänges hur stort lån du kan ha.

Det är därför jag först tar BoLån och sen Blancolån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp