Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ska jag fortsätta kämpa el släppa

Ja jag såg att de är inne på de som sökt i mitten på november nu så de borde vara ca 2 månader kvar till jag får ett samtal.
Jag tänker att det borde vara plus att man kämpar och har typ betalat i fas men det kanske också visar att man försöker verkligen eller?
svårt att veta men tack för tips med varva med lånen..
Är skräckslagen inför att leva på skuldsanering men har insett att det är enda vägen.
tack för svar!
Absolut det är ett plus att man har försökt och kämpat tills man får samtalet iom beslut om inledande.Det bevisar att du verkligen gjort allt du kan.Du får ju lite andrum på det viset kanske kostar en slant i påminnelse avgift,inkasso kostnad men inget kommer ju gå till KfM på det sättet det är ju två månader vi pratar om.

Tror många tycker det är extremt skönt redan när man fått inledande faktiskt. Skuldsaneringen har ju sina fördelar mot löneutmätning.Du har två betal fria månader i juni och december samt att du får en buffert att behålla utöver förbehållsbeloppet.

Tack! Jag skickade in ansökan själv för det var så lång väntetid till ny tid hos BuS här.
Skickade in ansökan i Januari.
Jag har skippat de utanför UC och de ligger hos inkasso med ganska låga månadsbetalningar för närvarande men som ska omförhandlas i juni.
Jag lägger det jag kan på skulder och har svårt att släppa bara men kanske måste börja våga.
Frågan är bara som du skriver att inte samla pengar på hög? Vad ska man göra med dessa då om man endast betalar hyra el telefon blir de ju en hel del över tänker jag?

kom på en fråga till , hur lång tid tar det innan löneutmätning kommer igång om man låt säga släpper allt? Är det en vecka el några månader? Förstår inte kronofogdens info riktigt men det verkar vara en process när skuld landar hos dem.
Så rörigt i mitt huvud och sover som en kratta!
Det har ingen betydelse att skulder inte ligger hos UC. UC o skuldsanering har ingen koppling s a s. Vid ett inledande ingår ALLA skulder som uppstått innan. Så även fast du skippat dom så kommer dessa bolag rapportera in dem till Skusan.
Var inte rädd för att leva med skuldsanering. Det var det bästa som kunde hända mej och min make. 5 år går otroligt fort. 2 är sen nu sen vi vart klar.

Det har ingen betydelse att skulder inte ligger hos UC. UC o skuldsanering har ingen koppling s a s. Vid ett inledande ingår ALLA skulder som uppstått innan. Så även fast du skippat dom så kommer dessa bolag rapportera in dem till Skusan.
Var inte rädd för att leva med skuldsanering. Det var det bästa som kunde hända mej och min make. 5 år går otroligt fort. 2 är sen nu sen vi vart klar.
Japp tror dock TS menar att hon betalat på alla lån förutom dom som inte ses på UC tills nu och funderade hur hon skulle göra med två månader fram till eventuellt inledande.

Ja och jag har inte gett upp hoppet om att kunna få ett samlingslån så jag kan lösa min situation men det är kanske mer i mitt huvud än i verkligheten

Hej, jag är i en liknande situation som du. Jag är däremot livrädd för vad som händer om jag släpper mina sms lån till inkasso. Om jag inte betalar 1 månad blir det dubbelt nästa eller vad händer?
Äger hus och det är väl det jag är mest rädd för ska tas ifrån oss för då påverkas min man och barnen..

Ja och jag har inte gett upp hoppet om att kunna få ett samlingslån så jag kan lösa min situation men det är kanske mer i mitt huvud än i verkligheten
Vad du än gör ta inget nytt lån! Du riskerar hela din eventuella skuldsanering

Vad du än gör ta inget nytt lån! Du riskerar hela din eventuella skuldsanering
Tack för dom orden, som sagt jag kanske är mer
Hej, jag är i en liknande situation som du. Jag är däremot livrädd för vad som händer om jag släpper mina sms lån till inkasso. Om jag inte betalar 1 månad blir det dubbelt nästa eller vad händer?
Äger hus och det är väl det jag är mest rädd för ska tas ifrån oss för då påverkas min man och barnen..
Menar du om det är hos inkasso att det blir dubbelkostnader? Där blir det snarare skickat vidare till KFM snabbare är ju sista steget innan det.
Eller menar du innan det går till inkasso? Isåfall är det nog så ja 2-3 uteblivna betalningar behöver betalas annars skickas det till inkasso så har det iaf varit för mina.
Kämpa på!

Jag tänkte mer på vad som sker om jag denna månaden inte betalar något sms lån.
Blir det endast påminnelse nästa månad?

Läser i forumet att många av oss har ärenden hos inkasso, jag förstår inte riktigt skillnaden mellan inkasso och kronofogden.
Jag trodde att en obetald faktura går till KF direkt efter 2-3missade betalningar.
Men utifrån det jag läser så kan ärenden ligga hos inkasso en längre period och att man då kommer fram till en ny betalningsplanering?
Men jag kanske missförstår, vill någon förklara så är jag evigt tacksam.

Jag tänkte mer på vad som sker om jag denna månaden inte betalar något sms lån.
Blir det endast påminnelse nästa månad?

Läser i forumet att många av oss har ärenden hos inkasso, jag förstår inte riktigt skillnaden mellan inkasso och kronofogden.
Jag trodde att en obetald faktura går till KF direkt efter 2-3missade betalningar.
Men utifrån det jag läser så kan ärenden ligga hos inkasso en längre period och att man då kommer fram till en ny betalningsplanering?
Men jag kanske missförstår, vill någon förklara så är jag evigt tacksam.
Det vanligaste är att efter tre missade betalningar får man ett uppsägningsbrev med ett nytt förfallodatum på det beloppet man ligger efter med. Om man betalar innan förfallodatumet så är man ikapp Om man inte betalar skickas skulden vidare till inkasso. Då kan man ev få en anmärkning om misskött kredit alt missbrukat konto om det är en långivare som rapporterar till Uc. Om långivaren inte rapporterar till Uc så klarar man sig undan anmärkning. Kan finnas undantag, som ngn här som skrev att hen fått anmärkning fr Klarna.
När skulden väl kommit till inkasso så är det dags att kontakta inkasso och be om en avbetalningsplan. Inkassobolagen har blivit hårdare så det finns risk att de vill ha pengarna på 6 eller 12 mån.
Betalar man inte till inkasso så skickas skulden till Kf.

Det vanligaste är att efter tre missade betalningar får man ett uppsägningsbrev med ett nytt förfallodatum på det beloppet man ligger efter med. Om man betalar innan förfallodatumet så är man ikapp Om man inte betalar skickas skulden vidare till inkasso. Då kan man ev få en anmärkning om misskött kredit alt missbrukat konto om det är en långivare som rapporterar till Uc. Om långivaren inte rapporterar till Uc så klarar man sig undan anmärkning. Kan finnas undantag, som ngn här som skrev att hen fått anmärkning fr Klarna.
När skulden väl kommit till inkasso så är det dags att kontakta inkasso och be om en avbetalningsplan. Inkassobolagen har blivit hårdare så det finns risk att de vill ha pengarna på 6 eller 12 mån.
Betalar man inte till inkasso så skickas skulden till Kf.
Det är viktigt att veta att en missbrukad kredit/missbrukat konto kan registreras av alla banker och kredit företag i Sverige.Det gäller alla lån där en kreditupplysning tagits.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp