- Meddelanden
- 3
- Mottagna reaktioner
- 18
- Poäng
- 46
Hej,
Hamnat i en ohållbar situation med månadskostnad på 8000 mer än inkomsten. Resulterat i smålån på smålån och nu är det kört. Har även några större blanco. 700 000 totalt med smålånen inräknat. Spelproblem.
Nu drar jag upp huvudet ur sanden och tar hjälp, börjar med att berätta ALLT för mina föräldrar, saken är den att de har räddat mig förr och nu har jag svikit de igen. Men känner ändå att jag måste berätta, förväntar mig inte att de ska hjälpa mig ekonomiskt då de redan gjort det tidigare. Men behöver råd vad jag ska göra, kfm är inget alternativ. Uppdaterar tråden hur det gick ikväll, de kommer vara så satans besvikna men samtidigt blir de ännu mer besvikna om man inget berättar och det går åt helvete.
Önska mig lycka till..
Hamnat i en ohållbar situation med månadskostnad på 8000 mer än inkomsten. Resulterat i smålån på smålån och nu är det kört. Har även några större blanco. 700 000 totalt med smålånen inräknat. Spelproblem.
Nu drar jag upp huvudet ur sanden och tar hjälp, börjar med att berätta ALLT för mina föräldrar, saken är den att de har räddat mig förr och nu har jag svikit de igen. Men känner ändå att jag måste berätta, förväntar mig inte att de ska hjälpa mig ekonomiskt då de redan gjort det tidigare. Men behöver råd vad jag ska göra, kfm är inget alternativ. Uppdaterar tråden hur det gick ikväll, de kommer vara så satans besvikna men samtidigt blir de ännu mer besvikna om man inget berättar och det går åt helvete.
Önska mig lycka till..
Hoppas att Dina föräldrar kan komma med goda råd, men att Du själv (second time around) likväl får göra "grovjobbet" själv...för Din egen skull... Någon gång måste vi släppa taget och ta ansvar för våra egna handlingar !
Man får ofta en andra och tredje chans. Men det kan alltid bli värre så akta att spela. Jag lånade mannens bank-id efter 3,5 månad spelfri och spelade upp min och hans lön, (har lika mycket på väg in från försäljningar så blev väl för kaxig) något sånt har jag aldrig gjort förut. Han är världens snällaste och kommer förlåta mig om jag visar att jag jobbar, dina föräldrar borde förstå att du jobbar för en lösning och se potential i det.
Försökte bara hjälpa till och överdrev lite men folk brukar tro att mina skämt eller min humor är seriös.
men har blockat mannen nu med på spelpaus. Skäms som en hund egentligen men han är inte arg. Han kanske är besviken men han skulle aldrig säga det. Har sån jäkla tur, ibland skäms man mest av tystnaden något medför. Sitter och jobbar på med bra saker som att skriva klart uppsats i hopp om att få högre lön framöver och tänker att jag ändå gör förändringar i rätt riktning. Hade varit enkelt att gå och deppa men jag ska försöka hålla huvudet högt och skratta, jag är över 30 och vill leva och vara lycklig så gott det går.