Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ska berätta om min situation idag

Jag tänker att det är fantastiska män/kvinnor vi lever med trots vårt spelberoende. Liksom du skäms jag för vad jag gjort och ändå blir vi inte lämnade... tänker ibland om det var tvärtom, min man hade en morgon sagt till mig att han har över en miljon i skulder..hade nog satt kaffet i vrångstrupen och sedan..jag har inte en aning, vilken chock. Dock tror jag att det finns en gräns även för förstående män/kvinnor annars är det med beroende. Du är inte så gammal och bara 0-tolerans får gälla så får du ett bra liv. Inte ge upp och hitta de små positiva guldkornen i livet

Jag tänker att det är fantastiska män/kvinnor vi lever med trots vårt spelberoende. Liksom du skäms jag för vad jag gjort och ändå blir vi inte lämnade... tänker ibland om det var tvärtom, min man hade en morgon sagt till mig att han har över en miljon i skulder..hade nog satt kaffet i vrångstrupen och sedan..jag har inte en aning, vilken chock. Dock tror jag att det finns en gräns även för förstående män/kvinnor annars är det med beroende. Du är inte så gammal och bara 0-tolerans får gälla så får du ett bra liv. Inte ge upp och hitta de små positiva guldkornen i livet

Ja, det är så man vet om man är älskad... många hade nog sagt "du ska inte dra ner mig" och letat nytt boende. Eller så rider man ut stormen tillsammans. Man har gett varandra så mycket så jag tror att lite saker kan förlåtas. Min gubbe hade inga barn och jag har gett honom 3 stycken och jämfört med att leva själv har jag sett till att han är älskad och slipper dö ensam.

Säker blir jag aldrig men däremot litar jag på mig själv i mitt beslut att vara Spelfri för min man och framförallt min son. När jag gjorde mitt självmordsförsök så lade jag mitt liv i min sons händer, om inte han haft mobilen på så hade jag inte levt idag. Vetskapen om det är tung både för honom och för mig. Så jag har mycket att bevisa för honom innan han vågar tro på mig. Till saken hör att jag visste hur dåligt han mådde psykiskt och när jag inte kunde hjälpa honom då valde jag att spela vilket gjorde att han mådde sämre och sämre. Så sjukt med facit i hand. Så nej jag är numera en av de människor som verkligen inte vill vinna det skulle bara göra mig illa. Min man har fått stå ut med mycket och ändå alltid stått vid min sida och stöttat och uppmuntrat. Han har nu genomgått en större operation och är så svag och i och med att han inte har något immunförsvar så är det allvarligt. För mig betyder han allt och jag är rädd att förlora honom. Att jag skulle göra honom eller min son illa med att spela finns inte i mina tankar. Jag har insett att jag inte kan spela och väljer 0-tolerans vilket är enklast. Dock medveten och försiktig, så t ex femkamp på Liseberg säger jag nej till då jag inte vet vad som triggar.
Min räddning var föreningen för Spelberoende dock inte varit där på snart två månader då jag inte har körkort och min man varit för sjuk för att köra mig. Jag skriver numera mycket på Twitter och ett inlägg som jag skrev idag gillades av över 150 personer. Jösses vilken respons, så många människor som bryr sig. Skriver på min blogg som många också läser så jag får verkligen stöd och min medverkan i radio med jämna mellanrum stärker mig också.
Jag hade så många återfall och insåg till slut mitt Spelberoende. Blev ett långt svar

Nu har jag inte läst igenom allt, men det är viktigt att förstå att självmordsförsök påverkar alla anhöriga även om de inte säger eller visar det. Viktigt mig professionellt stöd för personen som nära anhöriga som också blir påverkade. Våld mot sig själv blir indirekt våld mot nära anhöriga, speciellt de som bevittnar det.

Vid varandras sida i nöd och lust. Ja verkligen, att finnas för varandra och att vara den andres ljus i mörkret. Nu ser vi framåt och lägger allt vad spel heter åt sidan. Livet har så mycket annat att ge

Nu har jag inte läst igenom allt, men det är viktigt att förstå att självmordsförsök påverkar alla anhöriga även om de inte säger eller visar det. Viktigt mig professionellt stöd för personen som nära anhöriga som också blir påverkade. Våld mot sig själv blir indirekt våld mot nära anhöriga, speciellt de som bevittnar det.
Tycker inte ditt inlägg var relevant och om du ändå inte läst mitt inlägg desto större anledning att inte uttala dig.

Tycker inte ditt inlägg var relevant och om du ändå inte läst mitt inlägg desto större anledning att inte uttala dig.

Läste igenom ditt inlägg men visste inte om du skrivit mer och ville belysa att ett självmordsförsök drabbar dig likväl dina anhöriga, hoppas de har fått stöd i det, för det syns inte alltid medan det sitter där i huvudet

Såklart är ett självmordsförsök allvarligt och de anhöriga drabbas givetvis. Vilken hjälp de anhöriga har behov av är så individuellt att det nog inte hör hemma på detta forum. Så den diskussionen avslutar jag med detta inlägg.

Vilken lättnad att berätta allt. Nu har jag fått hjälp staka upp en hållbar plan, kommer vara skuldfri inom 3-4 år. Kommer ta professionell hjälp mot spelen och får hjälp lösa de värsta skulderna. Kommer kunna amortera 16 000 varje månad i början, samt lite extra då jag kan få in extra pengar ibland. Mot ett skuldfritt liv ska jag nu! Får leva smart ett tag nu, sedan om ett år ska jag söka ett bra samlingslån med bra ränta och kommer då kunna betala av ännu mer varje månad. Tips till alla där ute: ta tag i situationen och få hjälp med att komma på fötter igen. Vilka fina föräldrar jag har <3. De kommer ta över min ekonomi tills vidare

Vilken lättnad att berätta allt. Nu har jag fått hjälp staka upp en hållbar plan, kommer vara skuldfri inom 3-4 år. Kommer ta professionell hjälp mot spelen och får hjälp lösa de värsta skulderna. Kommer kunna amortera 16 000 varje månad i början, samt lite extra då jag kan få in extra pengar ibland. Mot ett skuldfritt liv ska jag nu! Får leva smart ett tag nu, sedan om ett år ska jag söka ett bra samlingslån med bra ränta och kommer då kunna betala av ännu mer varje månad. Tips till alla där ute: ta tag i situationen och få hjälp med att komma på fötter igen. Vilka fina föräldrar jag har <3. De kommer ta över min ekonomi tills vidare

Så jäkla gutt att läsa, Torbjörn! Från mitt perspektiv fattade du helt rätt beslut. Starkt och bra gjort!

Även den längsta resan börjar med ett steg och det här kommer du greja galant! Jag skickar över tusen positiva tankar till dig och önskar dig all välgång på resans gång. Dela gärna dina framgångar här! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp