Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sjuk under skuldsanering

Jag har med skuldsanering och tonåringar. Man får faktiskt behålla en ganska generös summa för just sina barn anser jag.
Vet inte hur gamla dina barn är?.
Men mina får iallafall CSN. Det får de köpa kläder för, sedan skjuter jag till ibland när det behövs.
De har dessutom en till förälder som med betalar för dem. Får anta att du med har en till förälder, finns det inte så borde du dessutom få underhåll.

Förbehållsbelopp för barn 2025
3 306 kronor för barn 0–6 år
3 967 kronor för barn 7–10 år
4 629 kronor för barn 11–14 år
5 290 kronor för barn 15 år eller äldre.

Utöver det finns det ett sparande med i planen.
Samt att man har två betalningsfria månader om året, så man kan spara de månaderna med.

Har du skuldsanering? Det står isf i ditt beslut hur hög buffertsumma du har. Det blir ju förbehållsbelopp plus buffert plus pengar fr betalfria månader.
Nej jag har ansökt och läser så mycket jag kommer över men ingenstans har jag läst om buffertpengar. Men då förstår jag. Tack!

Vad händer om man blir sjukskriven och inväntar ett samtal om ansökan för skuldsanering?

kan det tala negativt? Är sjukskriven i 3 månader till och får nog samtal om 1.5 månad

Hur tänker du att du ska hantera en liknande situation när din skuldsanering är över? Vem ringer du då för att få extra pengar att täcka upp?

En skuldsanering är inget straff, det är en rehabilitering. Du ska mao klara av att hantera din ekonomi helt själv.
Om din ekonomi inte klarar av att du är sjuk under skuldsanering så har du inte tagit till dig av denna möjligheten.
Sluta prioritera snordyra sneakers åt dina ungar...

Hur tänker du att du ska hantera en liknande situation när din skuldsanering är över? Vem ringer du då för att få extra pengar att täcka upp?

En skuldsanering är inget straff, det är en rehabilitering. Du ska mao klara av att hantera din ekonomi helt själv.
Om din ekonomi inte klarar av att du är sjuk under skuldsanering så har du inte tagit till dig av denna möjligheten.
Sluta prioritera snordyra sneakers åt dina ungar...
Efter skuldsaneringen behöver jag inte ringa någon för hjälp. Då klarar jag mig själv. Jag tror du missförstår mig eller har jag varit otydlig i mitt inlägg/svar. Jag ska inte köpa snordyra sneakers till mina barn, det jag menar är att ett par billigare sneakers kostar 400-600 och med mer än ett barn är det mycket pengar.
Jag tycker tonen här inne är trist och otrevlig. Inge direkt det vi behöver. I alla fall inte jag.

Efter skuldsaneringen behöver jag inte ringa någon för hjälp. Då klarar jag mig själv. Jag tror du missförstår mig eller har jag varit otydlig i mitt inlägg/svar. Jag ska inte köpa snordyra sneakers till mina barn, det jag menar är att ett par billigare sneakers kostar 400-600 och med mer än ett barn är det mycket pengar.
Jag tycker tonen här inne är trist och otrevlig. Inge direkt det vi behöver. I alla fall inte jag.
I all välmening, kortvarig sjukdom är aldrig kul.
Men om du verkligen inte kan betala din skuldsanering en månad för att du är sjuk en vecka så behöver du se över din ekonomi och omprioritera.

Du tar upp snerakers som ett exempel på något som är dyrt, men det är väl inget du köper flera gånger i månaden varje månad? Likaså nya klädesplagg, har man sämre inkomst en månad så får det kanske avvakta?

I början av min skuldsanering blev jag sjukskriven några månader, var nog inlagd ungefär en gång i veckan för dropp osv.
Inget jag hade förväntat mig, men kroppen gör ibland underliga saker.

Jag betalade då på min skuldsanering enligt plan. Det belopp jag betalade var betydligt mindre än vad jag betalat för alla lån och krediter vilket gjorde att jag kände mig rik.
Känner mig fortfarande rik, är stor skillnad nu mot innan skuldsaneringen började. Såhär mycket hade jag inte över då.

Vet flera som känt lite samma sak, man har vänt o vridit på allt och snålat på allt för att betala sina lån och krediter.

Hur gamla är dina tonåringar? Jag har också haft tonåringar när ekonomin har varit körd i botten och kan relatera till hur det är att inte har råd med ett par skor. Men båda mina barn har velat ha sitt barnbidrag själva fr att de var 14 och själva ansvara för att det ska räcka till både kläder och nöjen och jag tycker att det var väldigt befriande att göra så och det har gått bra! Då lär de sig värdet av pengar och att planera för att ta råd med det man vill köpa. Det enda vi hjälpte till med var vinterskor och vinterjackor (inte varje år!) och till en viss gräns. Sen har jag turen att där vi bor är det mode att bara handla secondhand och pengarna räcker väldigt länge när ett plagg kostar 40 eller 80 kr istället för 400 kr.

Sen om tonåringarna har ålder inne kan de kanske söka extra jobb o på sätt få möjlighet att tjäna egna pengar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp