Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Shoppingmissbruk

Bästa hade varit om jag hade gått å pratat med någon om mitt mående, mått dåligt i ca 10år och är ett jävla mörker och mycket som hänt senaste åren man ta ju inte lån på lån för att det är roligt. Jag varken äter, sover mm just nu så lärt mig oja! Det har jag verkligen.. men vad spelar det för roll nu när allt redan är förstört! Är så arg på mig själv!

Du är inte ensam om att ha gjort de misstagen du gjort så var inte för hård mot dig själv. Även intelligenta människor fattar korkade beslut ibland. Vissa beslut tenderar att spinna ur kontroll och så blir det en ond spiral. Lån tas för att betala lån. Shopping, resor och annat slukar pengar för att man vill trösta sig och fylla ett odefinierat ”svart hål” inom sig. Tyvärr hjälper det inte och ångesten och nedstämdheten växer och växer.

Det du gjort har du gjort. Det går inte att göra ogjort och det finns inga quick fixes som gör det bra snabbt och enkelt. Du kan bara ta en dag i sänder och sakta men säkert ta dig ur det. Det kan ta tid och det kan vara tufft, men det är absolut värt det! Jag har gjort resan och jag fixade det. Du kan också, tro inget annat!

Tycker absolut att du ska träffa någon att prata med och det omgående.

Hur gammal är du? Hur stora är skulderna och hur mycket har du i inkomst?

Ingen tröst men de flesta här är arga på sig själva och de val som gjorts. Viktigast är att blicka framåt, hur reparera det ekonomiska, själsliga och hur se till att man inte upprepar sina misstag. Alla gör misstag.

Kunde inte ha sagt de bättre själv - blicka framåt !! That’s it !! :)

Du är inte ensam om att ha gjort de misstagen du gjort så var inte för hård mot dig själv. Även intelligenta människor fattar korkade beslut ibland. Vissa beslut tenderar att spinna ur kontroll och så blir det en ond spiral. Lån tas för att betala lån. Shopping, resor och annat slukar pengar för att man vill trösta sig och fylla ett odefinierat ”svart hål” inom sig. Tyvärr hjälper det inte och ångesten och nedstämdheten växer och växer.

Det du gjort har du gjort. Det går inte att göra ogjort och det finns inga quick fixes som gör det bra snabbt och enkelt. Du kan bara ta en dag i sänder och sakta men säkert ta dig ur det. Det kan ta tid och det kan vara tufft, men det är absolut värt det! Jag har gjort resan och jag fixade det. Du kan också, tro inget annat!

Tycker absolut att du ska träffa någon att prata med och det omgående.

Hur gammal är du? Hur stora är skulderna och hur mycket har du i inkomst?

jag är 31. Släpper jag allt så över 1miljon. Får ut olika varje månad allt mellan 21-24.000 oftast. Går back med räkningarna över 10.000 varje månad, därav jag tog sista lånet lånen ha hållit på i ca 8 års tid. Men de senaste två lånen eskalerade.

jag är 31. Släpper jag allt så över 1miljon. Får ut olika varje månad allt mellan 21-24.000 oftast. Går back med räkningarna över 10.000 varje månad, därav jag tog sista lånet lånen ha hållit på i ca 8 års tid. Men de senaste två lånen eskalerade.

Nu vet jag inte dina övriga förutsättningar med boende och dylikt, men det låter onekligen svårt att komma till rätta med den situationen om du inte släpper allt och söker skuldsanering. Anar att dina skulder bara ökar och ökar för varje månad som går.

Jo! Jag fick arbetsskada 2016. Det var då det startade, mådde psykiskt dåligt för att jag fick en bestående ”kosmetisk” skada. Tog ett lån som ledde till ett annat lån osv. Sen tog jag ett lån för att jag ville till en plastikkirurg och ta bort skadan. Men det var för riskfyllt för att det är så nära svanskotan. Så började spela i samma veva, sen shoppade jag oerhört mycket. Jag gjorde ”makeover” hos frisören för närmre 10 tusen. Sen gjorde jag andra dumheter med dessa pengar som var idiotiskt. Nu sitter jag här 3 år senare, med en skuld på närmre en halv miljon kronor. Spelfri dock. Utmätning på heltidsjobbet, dock inte på mina extrajobb än. Och än idag mår jag psykiskt dåligt, så när jag fått lite mer pengar så ska jag gå till en psykolog tänker jag. Är 24 år, så började ganska tidigt och hamnade snett.

Har du också lånat å tänkt att det ska betalas av till andra lån men så blir det helt tvärtom, allt mitt började då jag hjälpt en anhörig som blev utförsäkrad och av med sitt hem osv, fick bo hos mig och då eskalerade mina lån ännu mer och shoppingen blev ännu mer betydlig och värre!
Japp! Lånat och lånat..shoppat och lånat mer. Har tid hos psykoterapeut i januari.

Nu vet jag inte dina övriga förutsättningar med boende och dylikt, men det låter onekligen svårt att komma till rätta med den situationen om du inte släpper allt och söker skuldsanering. Anar att dina skulder bara ökar och ökar för varje månad som går.

jo men jag tog lån väldigt intensivt nu senaste 1,5åren och lovade å när jag ansökte hade jag även då tryckt i lösa befintliga lån men har inte gjort det. Är rädd att jag även ska bli anmäld för bedrägeri av de jag lånat pengarna hos... usch är så rädd!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp