Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Shoppingmissbruk

okej problemet för mig är nog att tanken med senaste lånen va att betala av redan tagna krediter å små lån men istället ha jag bara nån gång ibland betalat in lite extra å sen haft det andra på kontot när det handlats, är livrädd för å bli anmäld för bedrägeri eller något sånt. Allt mitt började också pga familjeförhållanden...

Det är inget du ska vara livrädd för, i stort sett har nästan alla här inne tagit lån för att betala andra lån men sedan spelat bort eller shoppat bort dem.
Så sluta oroa dig för det och fokusera på din ekonomi istället.

Det är inget du ska vara livrädd för, i stort sett har nästan alla här inne tagit lån för att betala andra lån men sedan spelat bort eller shoppat bort dem.
Så sluta oroa dig för det och fokusera på din ekonomi istället.

Jo men de kanske ha varit kloka nog å betalat av lån när det väl tagit ett lån! Ja jag försöker fokusera men det är inte lätt

Jo men de kanske ha varit kloka nog å betalat av lån när det väl tagit ett lån! Ja jag försöker fokusera men det är inte lätt

Lånade du pengarna med tanken att betala lånen så har du inte gjort något brott. Vad du gjorde senare pga olika omständigheter är ditt bekymmer.
Ett, orimligt att någon skulle polisanmäla händer nästan aldrig, två, att en polisanmälan skulle gå till åtal är nästan orimligare om det inte gäller miljoner, tre, att du skulle åtalad och sen dömd där de behöver bevisa ett brott när du bara lånade pengar för att lösa lån och sen brände pengarna på ditt missbruk som så många andra. Sluta oroa dig för något brott.

Du behöver oroa dig för din ekonomi, sälj allt som du inte behöver för att betala av/ner de mest kostsamma krediterna, vänta sedan ut dina FF och samla dina blancolån.

Vad har du för inkomst och lånekostnad?

Ta tag i ditt shoppingmissbruk också! :)

Japp! Shoppingmissbruk här också. Saknar impulskontroll, även inom andra områden....

Japp! Shoppingmissbruk här också. Saknar impulskontroll, även inom andra områden....

Har du också lånat å tänkt att det ska betalas av till andra lån men så blir det helt tvärtom, allt mitt började då jag hjälpt en anhörig som blev utförsäkrad och av med sitt hem osv, fick bo hos mig och då eskalerade mina lån ännu mer och shoppingen blev ännu mer betydlig och värre!

Har du också lånat å tänkt att det ska betalas av till andra lån men så blir det helt tvärtom, allt mitt började då jag hjälpt en anhörig som blev utförsäkrad och av med sitt hem osv, fick bo hos mig och då eskalerade mina lån ännu mer och shoppingen blev ännu mer betydlig och värre!

Birgitta hur ska du göra för att inte hamna i detta läge igen? Klarar du sköta sådant själv eller behöver du stöd av en god man?

Birgitta hur ska du göra för att inte hamna i detta läge igen? Klarar du sköta sådant själv eller behöver du stöd av en god man?

Bästa hade varit om jag hade gått å pratat med någon om mitt mående, mått dåligt i ca 10år och är ett jävla mörker och mycket som hänt senaste åren man ta ju inte lån på lån för att det är roligt. Jag varken äter, sover mm just nu så lärt mig oja! Det har jag verkligen.. men vad spelar det för roll nu när allt redan är förstört! Är så arg på mig själv!

Bästa hade varit om jag hade gått å pratat med någon om mitt mående, mått dåligt i ca 10år och är ett jävla mörker och mycket som hänt senaste åren man ta ju inte lån på lån för att det är roligt. Jag varken äter, sover mm just nu så lärt mig oja! Det har jag verkligen.. men vad spelar det för roll nu när allt redan är förstört! Är så arg på mig själv!

Ingen tröst men de flesta här är arga på sig själva och de val som gjorts. Viktigast är att blicka framåt, hur reparera det ekonomiska, själsliga och hur se till att man inte upprepar sina misstag. Alla gör misstag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp