Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sevenday syns ej på MinUc

Jag är nyfiken på vad det var som fick dig att välja just det här forumet, där de flesta är eller har varit överbelånade. "Lånat upp en massa pengar som de inte egentligen har råd att betala".... och du är ändå väldigt långt från det.

Okej det får du vara då, har inget svar.

Jag är nyfiken på vad det var som fick dig att välja just det här forumet, där de flesta är eller har varit överbelånade. "Lånat upp en massa pengar som de inte egentligen har råd att betala".... och du är ändå väldigt långt från det.

Är hans påstående felaktigt? Jag anser att det är värdefullt att, mitt i all ensidighet om fördelarna med lån som inte registreras hos UC, även få en annan nyans. Som någon tidigare nämnt i tråden kan det få negativa konsekvenser att dölja sin faktiska skuldsättning, även om UC ger en missvisande bild.

Föreställ er att det lån man tar nu är det sista försöket att “överleva” och att man sedan ansöker om skuldsanering.
Den bank som blivit utnyttjad kommer sannolikt inte att uppskatta om man har angett en skuld på 1,2 miljoner kronor, men när betalningsplanen från skuldsaneringen kommer framgår det att skulden egentligen var 1,6 miljoner kronor. Detta är bara en tanke.

Egentligen omöjligt att veta.
Det finns alltid ett svar/agenda till engagemang i ett anonymt forum, kanske uppfyller det nåt slags behov/bekräftelse som man inte upplever i vardagen.
Du har rätt i att merparten av oss har eller tidigare haft stora ekonomiska problem.

Senast ändrad:
Egentligen omöjligt att veta.
Det finns alltid ett svar/agenda till engagemang i ett anonymt forum, kanske uppfyller det nåt slags behov/bekräftelse som man inte upplever i vardagen.
Du har rätt i att merparten av oss har eller tidigare haft stora ekonomiska problem.
Ingen tvekan om hans kompetens och bidrag till forumet. Men som den mest aktiva medlemmen han är så är det lite av en paradox att han orkar med tanke på att han tycker att det är så mkt som är fel med oss skuldsatta och så mkt som vi gör är fel. Måste vara svårt för en person med ordnad ekonomi att relatera.

Ingen tvekan om hans kompetens och bidrag till forumet. Men som den mest aktiva medlemmen han är så är det lite av en paradox att han orkar med tanke på att han tycker att det är så mkt som är fel med oss skuldsatta och så mkt som vi gör är fel. Måste vara svårt för en person med ordnad ekonomi att relatera.
Onekligen, trots bristande empati.
Onödigt med spekulationer men uppenbarligen ger forumet något man förmodligen inte får i övrigt.
Lite tragiskt egentligen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp