Jag frågade han på kundtjänst var skulden kommer synas när den inte syns på Uc längre och han sa att den kommer bara synas hos dem.Tänk på att man kan åka dit om man anger oärliga uppgifter. Man kan ju skriva vad man har i blanco manuellt, men kreditupplysningen kör många automatiskt.
Vilket drömläge egentligen. Jag har 280 k hos SevendayJag frågade han på kundtjänst var skulden kommer synas när den inte syns på Uc längre och han sa att den kommer bara synas hos dem.
Lite fredagstankar bara.Tycker personligen inte att detta är särskilt bra. Det innebär att ni som har Sevenday kan mörka det och låna ännu mer pengar eftersom skuldkvoten minskar. Ni hamnar djupare i lånekarusellen och samlar på er krediter, förfrågningar, lån, som tar lång tid att bli av med. Just nu kanske det bra, men i längden så är det inte det. Är mer och mer för ett nationellt och statligt skuldregister där allt redovisas, skulle minska risken för överbelåning. Ni som upplever en ökad statlig kontroll är ju dom som är mest skuldsatta, och åsikten är inte underbyggd av objektivitet. Låna låna låna.... köpa köpa köpa... fasader och tillfälliga lösningar. Tänk er förLite fredagstankar bara.
Många ogillar nog statlig kontroll pga att det är direkt motbjudande att staten skall ha sååå extremt stor insyn i våra privata liv.Tycker personligen inte att detta är särskilt bra. Det innebär att ni som har Sevenday kan mörka det och låna ännu mer pengar eftersom skuldkvoten minskar. Ni hamnar djupare i lånekarusellen och samlar på er krediter, förfrågningar, lån, som tar lång tid att bli av med. Just nu kanske det bra, men i längden så är det inte det. Är mer och mer för ett nationellt och statligt skuldregister där allt redovisas, skulle minska risken för överbelåning. Ni som upplever en ökad statlig kontroll är ju dom som är mest skuldsatta, och åsikten är inte underbyggd av objektivitet. Låna låna låna.... köpa köpa köpa... fasader och tillfälliga lösningar. Tänk er förLite fredagstankar bara.
Jag är nyfiken på vad det var som fick dig att välja just det här forumet, där de flesta är eller har varit överbelånade. "Lånat upp en massa pengar som de inte egentligen har råd att betala".... och du är ändå väldigt långt från det.Ja det är rätt illa. Det går undan så har folk lånat upp en massa pengar som dom inte egentligen har råd att återbetala.