Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sergel inkasso

Det här har jag missat. Vilka uppgifter är det vanligt att man säljer?
Persondata är en utav de absolut största varorna i världen numera.

Som Terry skrev;
Telefonnummer + personnummer givetvis. Framförallt till företag som bedriver sälj.
Mitt företag exemplevis köper alla uppgifter ifrån Bisnode.
Det är inte billigt heller ska du veta.

Alla bolag som bedriver försäljning via telefon måste ju få nummer + namn + adress ifrån någonstans, man sitter inte med kataloger längre eller eniro.

Personnummer, civilstånd, ålder, område, address, skuldsatthet, inkomst, etc.

Ni kan ju tänka er vilken guldgruva exempelvis Instantor har.
De tjänar ju inte pengar på att sälja sin tjänst till kreditinstitut, det de tjänar pengar på är att analysera alla dina transaktioner och sälja denna datan.
Då får man en bättre bild av dig än du själv har, speciellt i korellation med data som köpts in från andra ställen, exempelvis sociala medier, på vem du är och hur du är.

Privatliv finns inte längre.

Jag förstår. Det måste väl finnas bättre källor än inkassobolag att få sådan info från? Det låter spontant inte så lyckat att då ut ett urval där gemensamma nämnaren är att man har misslyckats med betalning tidigare.

Samtidigt är det ju väldigt många av oss som är skuldsatta som överkonsumerar och är väldigt svaga för impulser.
Det är en av de mest åtråvärda grupperna att rikta försäljning och marknadsföring emot.

Vad rör det sig om? Det är ju helt befängt att skicka ut en sånhär grej utan att berätta vad fan det handlar om.

Är det att någon hackat deras kunddata bas och nu har mitt kontonummer eller adress? Handlar det om att dom sålt materialet vidare?

Uppenbarligen är det något vi som kunder, konsumenter är drabbade av att då inte berätta vad det handlar om känns bara ännu mer suspekt.

Håller med. Jag vill såklart veta hur jag blivit drabbad, bäst är kanske att kontakta dem?

Också fått det till min Kivra!

gjorde en uc spärr på mig för säkerhets skull i 2 veckor vill inget ska hända något just nu när jag har bra betyg.

Samtidigt är det ju väldigt många av oss som är skuldsatta som överkonsumerar och är väldigt svaga för impulser.
Det är en av de mest åtråvärda grupperna att rikta försäljning och marknadsföring emot.

Absolut, chansen ett få sälja nån skit är väl bättre. Men risken att inte få betalt för det ökar väl ganska mycket också.

Är det någon som har fått kontakt med Sergel via meddelande på mina sidor på sista tiden ? Verkar ju helt kört .

Persondata är en utav de absolut största varorna i världen numera.

Som Terry skrev;

Personnummer, civilstånd, ålder, område, address, skuldsatthet, inkomst, etc.

Ni kan ju tänka er vilken guldgruva exempelvis Instantor har.
De tjänar ju inte pengar på att sälja sin tjänst till kreditinstitut, det de tjänar pengar på är att analysera alla dina transaktioner och sälja denna datan.
Då får man en bättre bild av dig än du själv har, speciellt i korellation med data som köpts in från andra ställen, exempelvis sociala medier, på vem du är och hur du är.

Privatliv finns inte längre.
Instantor känns som de bryter mot GDPR då de vill åt människors data över transaktioner...det räknas som en känslig uppgift och jag tror man kan bestrida deras metoder faktiskt....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp