Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sergel inkasso

Bästa är att ringa.
Finns inte lika mycket risk för missförstånd, det går enklare/snabbare och brukar kännas bättre att få en röst på den man pratar med :)
Har själv ett ärende hos dem (Tele2) om 762 kronor som jag fick uppskov på i 3 veckor.
Sergel Inkasso har alltid varit lätta att ha och göra med enligt mig. Kan bero på att jag haft mindre ärenden där och skött mina betalningar felfritt.

Är det någon som haft något att göra med detta oseriösa inkassobolaget?

Jag svarade de en dag försent och skickades då vidare till KFM.
Jag bad om att komma överens om en avbetalningsplan, men detta ville de inte göra förrän det blivit utslag hos KFM.
Någon som varit med om något liknande?

Bilagor

• B64A7E72-AEF4-4DD1-BD60-25E05C3C5305.jpeg
    B64A7E72-AEF4-4DD1-BD60-25E05C3C5305.jpeg
    108.2 KB · Visningar: 27

Jag bad om att komma överens om en avbetalningsplan, men detta ville de inte göra förrän det blivit utslag hos KFM.
Någon som varit med om något liknande?

Vad är det som är oseriöst med dom?

Att kräva att det ska bli utslag innan de beviljar en avbetalningsplan?
Varför skulle jag vilja ha en avbetalningsplan med de efter utslag?

Du har ju inte hört av dig i tid innan (kanske missat någon tidigare betalplan också?), dom har kostnader för att ansöka om föreläggandet och har säkert jobbat några minuter med saken okcså.

Det är väl en ganska uppenbar anledning till att du skulle vilja det, att slippa utmätning/löneutmätning, det är väl en grund så god som någon.
Dom vill ha utslaget för att dom ska kunna skicka det vidare lite snabbare nästa gång du eventuellt inte hör av dig i tid eller missar betalningar.

Du har ju inte hört av dig i tid innan (kanske missat någon tidigare betalplan också?), dom har kostnader för att ansöka om föreläggandet och har säkert jobbat några minuter med saken okcså.

Det är väl en ganska uppenbar anledning till att du skulle vilja det, att slippa utmätning/löneutmätning, det är väl en grund så god som någon.
Dom vill ha utslaget för att dom ska kunna skicka det vidare lite snabbare nästa gång du eventuellt inte hör av dig i tid eller missar betalningar.
Nej, det är första gången och jag var en dag sen med mitt svar.
Och du svarar själv på varför jag tycker att de är oseriösa. Grattis!

Nej, det är första gången och jag var en dag sen med mitt svar.
Och du svarar själv på varför jag tycker att de är oseriösa. Grattis!

Tack så mycket för gratulationerna.
Men då har du ju inte svarat i tid, hur länge efter ska dom vänta? Du har en deadline. Är det 1?2?5? dagar efter som är rimligt att svara efter sista tidpunkten att svara? Om det vore ok med 5 dagar efter, då antar jag att det vore elakt av dom att skicka ärendet vidare redan dag 6.
Det känns kanske lite tråkigt, men ansvaret att höra av sig i tid ligger ju på dig.

Förstår jag rätt, att dom är oseriöst för att dom vill ha utslaget om du missköter ditt ärende ytterligare en gång och inte vill krångla igen?

Olika falla ödets lotter. Jag har haft skulder till Sergel som har varit flera år gamla innan de har gått till utmätning. Men det har mest varit till nackdel för mig eftersom jag har fått betala räntor på tusentals kronor för räkningar som var på några hundralappar från början.

Jag har aldrig svarat dem på något överhuvudtaget, så jag vet inte vad du menar med "en dag för sent", men räkna med att jag har varit senare...

På vilket sätt är de oseriösa? Tycker du synd om dig själv för att du har svårt att betala räkningar så är du nog ganska ensam om det.

Senast ändrad:
Tack så mycket för gratulationerna.
Men då har du ju inte svarat i tid, hur länge efter ska dom vänta? Du har en deadline. Är det 1?2?5? dagar efter som är rimligt att svara efter sista tidpunkten att svara? Om det vore ok med 5 dagar efter, då antar jag att det vore elakt av dom att skicka ärendet vidare redan dag 6.
Det känns kanske lite tråkigt, men ansvaret att höra av sig i tid ligger ju på dig.

Förstår jag rätt, att dom är oseriöst för att dom vill ha utslaget om du missköter ditt ärende ytterligare en gång och inte vill krångla igen?
När ett företag tar 5 dagar på sig att svara och inte har något system som skickar mail/SMS när de väl har svarat, då är det oseriöst enligt mig.
När de är otroligt långsamma på att svara men skickar till KFM dagen efter, då är de oseriösa enligt mig.
Pajasföretag.
Trodde Intrum var kassa, men de är fan världsbäst om man jämför med Sergel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp