Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Semesterdagar

Jag jobbar kommunalt och började min anställning 170901 och fick då semesterdagar fram till 171231. Sen fick jag nya semesterdagar from 180101 tom 181231 eftersom jag inte sagt upp mig , det beräknades på att jag fortfarande kommer att vara anställd hela året! Men det kanske hanteras olika beroende på var/ till vem har som arbetsgivare!

Jag jobbar kommunalt och började min anställning 170901 och fick då semesterdagar fram till 171231. Sen fick jag nya semesterdagar from 180101 tom 181231 eftersom jag inte sagt upp mig , det beräknades på att jag fortfarande kommer att vara anställd hela året! Men det kanske hanteras olika beroende på var/ till vem har som arbetsgivare!
Framförallt har kommunalt och statligt innevarande semesterår (kalenderår) och då beräknas det så som du skriver.
Börjar du 1 januari får du alla dina semesterdagar direkt och kan ta ut dom i ledighet, men skulle du sluta under samma år och du tagit ut flera dagar än vad du hunnit tjänat in blir man återbetalningsskyldig.
Och börjar du mitten av året får du ca hälften av dagarna direkt.
Privat är det vanligast med semesterår april-mars, då måste man jobba ett år först (intjänande år) innan man får betalda semesterdagar. Kan dock komma överens med arbetsgivaren att få förskottsdagar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp