Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Semesterdagar i cash

Min arbetsgivare vill att vi tar ut 4 veckor under semesterperioden
Alltså helst maj-sep
Sedan får vi ha 30 dagar sparade
Men vet att en del inte tar ut 4 veckor under sommaren utan nån gång under året
Beror lite på hur man jobbar inom dygnet tillex natt ,kväll eller dag

Min arbetsgivare har olika sätt att ta ut sparade dagar/övertid etc. I pengar, ledighet eller extrainsättning till pensionsspar. Tror inte det sista används av så många men möjligheten finns i alla fall.

Själv jobbar jag åt staten, har idag 44 sparade dagar. Får små standardmail att den lagstadgade semestern man får spara är 35 dagar om jag minns rätt...
Kommer oavsett inte hinna ta ut dessa iår och 1a januari får jag 33 nya.....

Måste nu skriva ihop ett specialbrev med chefen varför jag inte har kunnat ta semester. ”Hög arbetsbelastning” räknas inte som skäl står det. Eftersom mycket annat kör på pandemin får jag hoppas det funkar och går det som jag vill får jag överskottet (9 dagar) utbetalt i mars (!!!!). Mycket bättre att sitta med 68 semesterdagar i januari istället..... staten alltså, tssss

Själv jobbar jag åt staten, har idag 44 sparade dagar. Får små standardmail att den lagstadgade semestern man får spara är 35 dagar om jag minns rätt...
Kommer oavsett inte hinna ta ut dessa iår och 1a januari får jag 33 nya.....

Måste nu skriva ihop ett specialbrev med chefen varför jag inte har kunnat ta semester. ”Hög arbetsbelastning” räknas inte som skäl står det. Eftersom mycket annat kör på pandemin får jag hoppas det funkar och går det som jag vill får jag överskottet (9 dagar) utbetalt i mars (!!!!). Mycket bättre att sitta med 68 semesterdagar i januari istället..... staten alltså, tssss

Är det inte 30 dagar du får spara som statsanställd?
Det är arbetsgivarens ansvar att se till att arbetstagaren får ut den sammanhängande semester som hen har rätt till. Annars kan arbetsgivaren bli skadeståndsskyldig.

Jobbar också statligt och här har de koll så att man inte sparat för många dagar. Man kan bli tvingad att ta ut dagar och man får aldrig ta ut pengar i stället.

Är det inte 30 dagar du får spara som statsanställd?
Det är arbetsgivarens ansvar att se till att arbetstagaren får ut den sammanhängande semester som hen har rätt till. Annars kan arbetsgivaren bli skadeståndsskyldig.
Det är också kopplat till om det händer arbetsplatsolyckor. Har den anställde inte tagit ut sina dagar i ledighet så ligger arbetsgivaren pyrt till.

Det är inte arbetstagarens skyldighet att se till att semestern tas ut, utan arbetsgivaren är skyldig till det.
Skulle en person vara sjukskriven under hela semestern då är alla semester dagar kvar. Om arbetsgivaren inte ser till att den personen tar ut minst 4 veckor så blir dom skadeståndsskyldiga.
Man kan alltså stämma arbetsgivaren för utebliven semester. Semestern är lagstadgad och är inget arbetsgivaren kommer i från.

En semesterdag i pengar hur mycket får man då? Om man jar 30 000 i fastlön tex

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp