- Meddelanden
- 1 176
- Mottagna reaktioner
- 300
- Poäng
- 467
Angående räntan förstår jag givetvis principen med högre ränta för högre risk. Men det är trots allt lite motsägelsefullt eftersom den som har sämre ekonomi rimligtvis inte har bättre återbetalningsförmåga. Den som har många andra lån, sämre inkomst, inte har ett fast jobb eller något jobb alls, kanske är på god väg till Kronofogden - Han förväntas kunna punga ut en skyhög ränta på 35% och en räntekostnad på 19.000:- på ett lån på 50.000:-, alltså totalt 69.000:- efter en tid - medan en som har det bättre ställt och en perfekt ekonomi, varför nu han ens skulle vilja ha era lån kan man i och för sig fråga sig, har en ränta på 5% och en räntekostnad på 3000:- på ett lån på 50.000:-.
Då kanske man hellre skulle sätta en gräns där man inte behöver ta 35% i ränta från utsatta människor i väldigt många fall. Det är ett dilemma i det hela.
Då kanske man hellre skulle sätta en gräns där man inte behöver ta 35% i ränta från utsatta människor i väldigt många fall. Det är ett dilemma i det hela.
Nä, men tack. Det skulle man kunna göra i allmänhet ja och det händer att jag skickar mail till olika politiker och liknande. Dock ger jag väldigt lite för att det skulle ha någon som helst minsta effekt. Det är samma kålsupare på alla nivåer som önskar detta av olika skäl och har intresse i det som tillåts ske. Har det någonsin funnits någon äkta godhet och ärlig vilja att göra vad som är bäst för svenska folket, så var det längesedan! Inte dom senaste årtiondena och under vår livstid åtminstone.