Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Savelend, årslån 15.000-50.000kr

Hej!

Tack för ert tålamod. Vi tillät registreringar en kort period igår och upptäckte i och med det några mindre buggar som inte syntes i testmiljön. Vi valde därför att stänga ansökningen igen och vi gör ett nytt försök nu under eftermiddagen. När vi är helt säkra på att det fungerar kommer jag att skriva det här. Det positiva är att vi har fått in en del långivare och även kapital som ligger och väntar på att kunna börja arbeta.

Vänligen
Savelend

Hej!

Tack för ert tålamod. Vi tillät registreringar en kort period igår och upptäckte i och med det några mindre buggar som inte syntes i testmiljön. Vi valde därför att stänga ansökningen igen och vi gör ett nytt försök nu under eftermiddagen. När vi är helt säkra på att det fungerar kommer jag att skriva det här. Det positiva är att vi har fått in en del långivare och även kapital som ligger och väntar på att kunna börja arbeta.

Vänligen
Savelend

Kommer ni i gång i dag för flera ansökningar?

Kommer ni i gång i dag för flera ansökningar?
Hej Goliat,

Våra tekniker har jobbat hela dagen med att finjustera ansökningsprocessen och vi är väldigt nära nu. Vi kommer fortsätta under kvällen och det är min starka förhoppning att vi kan öppna imorgon, fredag.

Vänligen
Savelend

Hej Goliat,

Våra tekniker har jobbat hela dagen med att finjustera ansökningsprocessen och vi är väldigt nära nu. Vi kommer fortsätta under kvällen och det är min starka förhoppning att vi kan öppna imorgon, fredag.

Vänligen
Savelend

Verkar inte som att det går så bra för era tekniker, kommer ni att öppna denna veckan, el vad har ni för förhoppningar?

Verkar som det står helt still, först sa de slutet på okt, 10 nov och sen 1 dec, nu ingen info alls , ni som blivit beviljade, har ni hört något ?

Hej gott folk!

Vi är nu redo för ansökningar. Inledningsvis vill vi att ni kontaktar oss via vår chat så är vi med under ansökningsprocessen för att se så allting går rätt till. Med det sagt, välkommen till chatten.

Vänligen
Savelend

Någon som provat att ansöka i dag? Blivit godkänd? Funderar på att ansöka , men onödigt att dra på sig en förfrågan , om de är hårda , och det är väl inte helt säkert att man får ett lån även fast man blir beviljad ?

Hej!

Vi har haft en hel del ansökningar sista 24h. Vi tillämpar en individuell ränta utifrån dina egna förutsättningar. Har du en lägre uc-risk kommer du få en lägre ränta. Vi tror att vi inledningsvis kommer kunna fylla alla låneansökningar, men du har helt rätt — vi kan inte ta bort en förfrågan om lånet inte skulle bli fullt finansierat. Vi har en gräns på 60% som måste bli fylld av varje lån för att det skall betalas ut.

Ansökningar kan göras direkt på https://loansys.savelend.se och ni klickar på "ansök nu". Dyker det upp några problem eller frågetecken bistår vi med hjälp via chatten eller mail.

Som alltid tänk på att jämföra olika låneerbjudanden och att inte låna pengar du inte kan betala tillbaka.

Vänligen
Savelend

Tänk på att alltid göra en god kreditbedömning, tänk på era kunder och konsekvenserna era lån får, sänk era räntor, utnyttja inte offren med höga dröjsmålsräntor. Uppmuntra inte till lån genom reklam, kräv register så era kunder inte kan ha massor av olika lån och vara djupt skuldsatta och ändå få lån hos er. Ni borde själva verka för max 3 sms-lån hos olika bolag och en karenstid innan man kan låna igen, men då hade era kunder blivit färre.

Vänligen
Kryss

Senast ändrad:
Hej Kryss,

Som alltid har du kloka synpunkter. Eftersom vi lämnar över ärendet till vårt inkassobolag tjänar vi ingenting på att göra en dålig kreditbedömning. Den bästa kunden för oss är den som faktiskt håller det den åtar sig och betalar tillbaka i tid. Detta anser jag är en sund avvägning för det motiverar oss till att göra korrekta bedömningar, särskilt när det är andra privatpersoner som lånar ut pengarna. Vi skulle gärna ha en register även hos creditsafe och jag vet att de försöker införa det.

Vår ränta på privatlånen återspeglar sig direkt i risken givet uc-risken och har man tidigare haft lån hos oss man skött kan man även få en lägre ränta, detta eftersom vi är medvetna om att en UC inte säger hela sanningen. Ju mer data vi får desto mer pricksäkra bedömningar kan vi göra.

Tack för din åsikt.

Vänligen
Savelend

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp