Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samtal från skuldsaneringen

Det gör Du helt rätt i. All lycka till :)
När tog Du de senaste lånen?!

December 2018 när jag slutade spela. Så måste väl ses en brytpunkt iaf kanske? ;)

Sedan är det en jäkla massa lån då tagna under hösten.

Sedan ligger 3 lån sedan tidigare som är 3-5 år gamla. Dessa lån år större i volym dvs.

Under hösten är det väl 20 lån iaf

December 2018 när jag slutade spela. Så måste väl ses en brytpunkt iaf kanske? ;)

Sedan är det en jäkla massa lån då tagna under hösten.

Sedan ligger 3 lån sedan tidigare som är 3-5 år gamla. Dessa lån år större i volym dvs.

Under hösten är det väl 20 lån iaf

...och din totala skuldbörda landar i dagsläget på.....?

Fick mailsvar på min fråga om skatteåterbäringen när man har inledande. Jag ska låta det stå på kontot för dom räknas in i betalplanen men hon skulle meddela hur mkt jag får behålla av dom vid ev skuldsan.
Hur lång tid tar nu detta första steget från inledande tills beslut?

Fick mailsvar på min fråga om skatteåterbäringen när man har inledande. Jag ska låta det stå på kontot för dom räknas in i betalplanen men hon skulle meddela hur mkt jag får behålla av dom vid ev skuldsan.
Först ska det gå en månad då borgenärerna får inkomma med sina fordringar.
Därefter blir det ev avslag eller ev redogörelser.
Sen är det ett förslag till skuldsanering som skickas hem som du ska godkänna alt invända mot om ngt inte stämmer. Där finns ett sista datum som du har på dig till.
Borgenärerna har tre veckor på sig att invända mot förslaget alt godkänna det.
Efter det tas ett beslut av KFM.
Vid ett godkännande är det tre veckor innan beslutet vunnit laga kraft. Efter de tre veckorna kan inte beslutet överklagas.

Tidsaspekten går inte att svara på. Nu har först och främst borgenärerna 30 dgr på sig med att inkomma med Dina skulder och infon kring dessa. Sen skall handläggaren titta på allt och eventuellt, så behöver man komplettera/redovisa. Sedan ska handläggaren fatta beslutet om en betalplan skall upprättas eller om ett avslag skall ske.
Detta kan ta allt från några dagar till någon månad antar jag...

Många moment kvar men har jag väntat så här länge så.....vad händer om borgenärerna inte godtar betalplanen? Blir det då atomatiskt avslag?

Många moment kvar men har jag väntat så här länge så.....vad händer om borgenärerna inte godtar betalplanen? Blir det då atomatiskt avslag?
då får en annan person på skuldsaneringen kolla på din ansökan och bestämma vad som händer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp