Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån? Vilken förmedlare är bäst?

De krediter som syns är med i de 260000 som är synliga. Så dom ska också ingå i samlingslånet.
Dina nyttjade onlinekrediter syns väl som så kallad kontokredit på UC och är likvärdigt med kreditkort. Nyttjad kontokredit är en katastrof för ditt kreditbetyg. Skulle vara bra om du fick bort det, ex vis ta ett lån som inte syns på UC (Credway, betalkoll, fairlo) och få bort det.

Dina nyttjade onlinekrediter syns väl som så kallad kontokredit på UC och är likvärdigt med kreditkort. Nyttjad kontokredit är en katastrof för ditt kreditbetyg. Skulle vara bra om du fick bort det, ex vis ta ett lån som inte syns på UC (Credway, betalkoll, fairlo) och få bort det.
Tack för svar! Kollade nu och det är 10000 som står under "kontokredit", resten under blanco.

Skulle lägga till att i övrigt ser din storlek på skuld kontra årsinkomst inte allt för farlig ut så det som det i så fall faller på är nog just UC-ff och ev. antal kreditgivare och krediter (beroende på hur många du har)

Antalet krediter är 8, hos 6 olika långivare.

Det som troligen drar upp ditt score är antalet förfrågningar (även om många är äldre än 6 månader). Om du kan skulle jag vänta ner alla dom som var äldre än 6 mån och kolla vad som händer med kreditbetyget.

Hur många krediter och kreditgivare du har spelar också roll. Underskottet vet jag inte hur mycket det försämrar men indikerar ju på att du betalat en hel del räntor i o f s..

Så vänta ut och försök minska antalet krediter om det går att betala av. Fattar att det kanske inte går att vänta och att det är därför du skriver. Men tror det blir svårt att få något i nuläget med antalet ff. I alla fall något som gynnar din ekonomi (du kanske typ kan få ett mindre lån på något värdelöst som Bigbank med 27% ränta, men det försvårar nog bara)

Har 7 uc som går ut i slutet av juni och juli, men så länge kan jag inte vänta. Kommer skicka ansökan imorgon. Tror du att det är helt kört?

Vad tror ni mest på? Advisa eller Lendo?

Återigen tack!

Hur många år ska du ta samlingslån på?

Lång är lättare, dessutom blir det lägre månadskostnad för dig.

Tack för svar! Kollade nu och det är 10000 som står under "kontokredit", resten under blanco.

Antalet krediter är 8, hos 6 olika långivare.

Har 7 uc som går ut i slutet av juni och juli, men så länge kan jag inte vänta. Kommer skicka ansökan imorgon. Tror du att det är helt kört?

Vad tror ni mest på? Advisa eller Lendo?

Återigen tack!

Tror detta kan bli tufft men jag skulle nog prova på Advisa . Mest för att dom har lite andra banker än lendo . Komplettbank kanske kunde nappa på detta . Sök på 15 år då får du ner kostnaden och betala av 1 år försök att inte ta fler ff så kanske du kan få ner ditt betyg lite och kan söka igen längre fram . Ett lån på ex komplett på 250000 skulle kosta ca 1900:-
Skicka gärna hur det går .

Något här känns märkligt, måste vara något mer som försämrar ditt kreditbetyg bortsett ifrån antalet förfrågningar.

Något här känns märkligt, måste vara något mer som försämrar ditt kreditbetyg bortsett ifrån antalet förfrågningar.
Jag har delat med mig av allt.
260k som syns. 8 olika lån hos 6 olika långivare
313k inkomst
14 ff, 10 äldre än 6 månader.
Inget på fogden.

Läser om folk som har värre förutsättningar, men mindre kreditbetyg.
Förstår inte heller varför mitt är så högt.

Har du flyttat ofta?

Jag tycker inte det är så märkligt ändå. Belånad till 82% av årsinkomsten, en årsinkomst som i sig varken är bra eller dålig. Många olika långivare, högt underskott (18,5% av inkomsten), maxat(?) kreditutrymme och tvåsiffrigt antal förfrågningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp