Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån? Orkar inte snöbolla…

Suck, känns som genom åren har jag bara samlat & samlat. För en gång skull så bestämde jag mig för att snöbolla men jag ser verkligen ingen progress. Har kommit andra kostnader påvägen och det går segare än jag tänkt. Så nu sitter jag här igen och funderar på att samla de små lånen till ett större, för att minska månadskostnaderna mer. Min UC ser bra ut, 0.4 Mycket Bra.

Total skuld ca 617k.

1. Lendify (Numera Morrow): 198.000:-. Ränta 13%. Månadskostnad 3304:-

2. DNB Finans: 325.000:-. Ränta 7%. Månadskostnad 3.700:-

3. Coop Med Mera: 17.000:-. Ränta 9.9%. Månadskostnad 537:-

4. Collector: 59.756:-. Ränta 17.5%. Månadskostnad 1.000:-

5. Klarna delbetalning: 17.000:-. Ränta vet ej. Månadskostnad 874:-, 2 år till.

Blir nog svårt att samla 600k, frågan är om jag ska slå ihop Klarna, Collector, Coop & Morrow i ett.
Syftet med detta är att få ner min månadskostnad. Vad säger ni - dumt eller fortsätta snöbolla trots att det kommer gå väldigt segt för mig. Kommer enbart lyckas betala av Klarna + Med Mera till dec 2026 har jag räknat ut. Det innebär ca 1.000 mindre enbart i månadskostnad när detta är klart.

Uppskattar er input.

Jag skulle defintivt försökt samla samtliga förutom DNB om möjligt, alltså kring 291K om jag räknar rätt i huvudet.

Skulle du t.ex få ett annunitetslån på 10% (förhoppningsvis bättre än så) på 10 år skulle den totala kostnaden för dom lånen bli 3800kr i månaden, jämfört med 5700kr som du betalar just nu. Efter det kan du njuta av lite mer andrum samtidigt som du kan amortera extra när du känner att du har möjligheten.

Du kan testa se ungefär vad olika lån på olika räntor kostar i längden här: https://www.konsumenternas.se/konsumentstod/kalkyler--verktyg/lanekalkyl/

Jag skulle defintivt försökt samla samtliga förutom DNB om möjligt, alltså kring 291K om jag räknar rätt i huvudet.

Skulle du t.ex få ett annunitetslån på 10% (förhoppningsvis bättre än så) på 10 år skulle den totala kostnaden för dom lånen bli 3800kr i månaden, jämfört med 5700kr som du betalar just nu. Efter det kan du njuta av lite mer andrum samtidigt som du kan amortera extra när du känner att du har möjligheten.

Du kan testa se ungefär vad olika lån på olika räntor kostar i längden här: https://www.konsumenternas.se/konsumentstod/kalkyler--verktyg/lanekalkyl/
Exakt jag tänkte med! Är nöjd med DNB och har dessutom 7% ränta vilket jag tycker är väldigt bra?
Frågade även Chat GPT om hur mycket jag skulle betala i slutändan i bara räntor och den rekommenderade dock att jag skulle samla alla förutom DNB & Morrow…

Ska in och kolla länken, tack!

Har du några bra tips på bra låneförmedlare? Tidigare för länge sen använt mig av Lendo men dem är fruktansvärt jobbiga som ringer och vill sälja på en saker även flera månader efter man använt tjänsten.

Sökte precis! Fått följande erbjudanden hittils.

Svea 8% Månadskostnad 3300:-
Norwegian 9,82 Månadskostnad 3500:-

Sen två till som var på 11% och 14%

Avbetaltid 11 år.

Svea låter mest lovande. Skulle då gå ner 2.000 mer i månadskostnad.

Flera ”större” banker har sagt nej till min ansökan.. Så verkar bara som erbjudanden stannat där och inte lär få in bättre.
Vad säger ni, ska jag ta detta

Jag tycker definitivt du ska ta det. Jättebra som ett delsteg. Stort grattis:)

Körde du Lendo? Slapp du "telefonförhandlande"?

Jag tycker definitivt du ska ta det. Jättebra som ett delsteg. Stort grattis:)

Körde du Lendo? Slapp du "telefonförhandlande"?
Jag körde Lendo! Inga samtal än så länge.
Tsck så mycket men nu blev det ett jäkla strul.
Tydligen så kan jag inte signera skuldebrevet pga dem kräver nationellt id kort eller pass. Har enbart körkort. Får ringa dem imorgon. Någon som har erfarenheter av detta? Får lite stress nu, ska jag behöva åka och göra ett nationellt id kort för att skriva på ett skuldebrev?! Borde ju finnas andra sätt.

Min tjej har ansökt genom Lendo igår kväll och det står att hon fått 4 etbjudande men hon kan inte se dem! Har någon varit med om något liknande?

Min tjej har ansökt genom Lendo igår kväll och det står att hon fått 4 etbjudande men hon kan inte se dem! Har någon varit med om något liknande?
Exakt så var det för mig för ett par år sen, tror dock
det var hos Advisa. Dem ville att man skulle gå igenom erbjudanden tillsammans istället på telefon för att få allt på en skärm. Så hon bör få ett samtal snart.

Så tvingar dem en att prata annars ser man inte erbjudande och en ff går till spillo. Vad är det för fasoner?

Så tvingar dem en att prata annars ser man inte erbjudande och en ff går till spillo. Vad är det för fasoner?
Den går ju inte till spillo. Ringer man så får man ju erbjudanden om det finns några

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp