Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån med mina förutsättningar

Lendo eller Zmarta? Vill söka helst idag för lite rädd att inkomst uppdateringen ändras i natt och då kanske jag får ett sämre betyg. Jag får en högre inkomst men hamnar ju i en annan grupp då.

Såg att man kan söka 600’ på Lendo. Någon som vet vilka som erbjuder det?

Såg att man kan söka 600’ på Lendo. Någon som vet vilka som erbjuder det?
Jag skrev det i mitt tidigare svar, Nordax och Norwegian.

Förstod inte det du sa om att du ökar skuldbördan med 260k? Du menar bara på UC antar jag? Men det skulle du ju göra ändå iom att du ville samla lånen utanför uc.

Sök inte på 600k, utan på 500. Vissa banker kommer filtreras bort om du söker över 500. Får du däremot bud från banker som erbjuder 600 så kan du be förmedlaren att kontakta banken och höja beloppet till 560k.

Lendo eller Zmarta? Vill söka helst idag för lite rädd att inkomst uppdateringen ändras i natt och då kanske jag får ett sämre betyg. Jag får en högre inkomst men hamnar ju i en annan grupp då.
Inkomsten ändras från vad till vad? Självklart bättre med högre inkomst, att du ”hamnar i en annan grupp” är inget som du behöver bry dig om.

Inkomsten ändras från vad till vad? Självklart bättre med högre inkomst, att du ”hamnar i en annan grupp” är inget som du behöver bry dig om.
Fast jag läste här i forumet att betyget riskerar att bli sämre för att man jämförs med dem i den gruppen. Jag har ökat min inkomst från 488 till 696’

Jag skrev det i mitt tidigare svar, Nordax och Norwegian.

Förstod inte det du sa om att du ökar skuldbördan med 260k? Du menar bara på UC antar jag? Men det skulle du ju göra ändå iom att du ville samla lånen utanför uc.

Sök inte på 600k, utan på 500. Vissa banker kommer filtreras bort om du söker över 500. Får du däremot bud från banker som erbjuder 600 så kan du be förmedlaren att kontakta banken och höja beloppet till 560k.

ja exakt, på UC. Ok då söker jag på 500. Bör jag vänta till imorgon bitti eller spelar det ingen roll när man söker egentligen?

Fast jag läste här i forumet att betyget riskerar att bli sämre för att man jämförs med dem i den gruppen. Jag har ökat min inkomst från 488 till 696’
Det får du ta med en nypa salt, det finns en hel drös av faktorer bankerna tittar på när dom gör sin bedömning - betyget är en väldigt, väldigt liten del. En väldigt viktig och i vissa fall avgörande faktor är däremot inkomsten.

ja exakt, på UC. Ok då söker jag på 500. Bör jag vänta till imorgon bitti eller spelar det ingen roll när man söker egentligen?
Din inkomst är inte problemet, 488.000 är en tillräcklig inkomst för ett lån på 500.000. Det som KAN(behöver inte) sätta käppar i hjulen är din färska kreditupplysning men framförallt att din senaste inkomst inte syns ännu. Du kan ringa bankerna så kommer vissa av dom säga att dom gärna vill att senaste deklarationen ska synas.

Din inkomst är inte problemet, 488.000 är en tillräcklig inkomst för ett lån på 500.000. Det som KAN(behöver inte) sätta käppar i hjulen är din färska kreditupplysning men framförallt att din senaste inkomst inte syns ännu. Du kan ringa bankerna så kommer vissa av dom säga att dom gärna vill att senaste deklarationen ska synas.

ok, det var ju inte bra angående min senaste kreditupplysning..
ställer den till det mycket tror du?

ska jag ange min nya inkomst eller gamla?

ok, det var ju inte bra angående min senaste kreditupplysning..
ställer den till det mycket tror du?

ska jag ange min nya inkomst eller gamla?
Läste tidigare svar nu igen och såg att det inte var en upplysning från en låneförmedlare, det kommer nog inte alls ställa till det.
Jag hade dock väntat på ny inkomst - men det är bara jag!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp