Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån kontra lön

Det låter förhoppningsfullt
Fler borde veeerkligen följa den riktlinjen MINST. Helst 80% av kvoten alternativt styrka i form av lönespec då släpande ökningar inte syns.. Men tyvärr har vi många giriga där ute.

Fler borde veeerkligen följa den riktlinjen MINST. Helst 80% av kvoten alternativt styrka i form av lönespec då släpande ökningar inte syns.. Men tyvärr har vi många giriga där ute.
Ja det är ju ett ständigt jagande på lån, helst lån som inte syns på ena eller andra kreditupplysningen, vilket innebär att man skuldsätter sig mer än bankerna som lånar ut tänkt sig..

Anyfin betalar väl inte ut till ditt konto. När jag sökte så samla dom det jag ville "samla" och de betalade in det och sen betalar jag in till Anyfin med deras ränta.
De gjorde inte så för mig, detta var förra året så kan ha ändrats sen dess.

För ett gäng år sedan var blancolån på över 150 inte så vanliga. Tror det var kring 2005 man släppte upp gränsen hos storbankerna. Åtminstone var medlemslån begränsade till 150, 200 om man var 2 låntagare.
Å andra sidan kunde man låna 100% vid köp av bostad också.

Ja och det låter som vi är på väg tillbaka till det, delvis. Varit förslag i många år om 90% belöning på bostad men är väl inget parti som vill dra i frågan

Jag tror inte på Lendo och såna lånförmedlare. Du får aldrig rak amortering genom såna, utan annuitets ränta, skyhöga räntor och dåliga erbjudande. Banker ger inte bra ränta till såna som kommer genom lånförmedlare, så känner jag i alla fall.
gå till Nordea, föbredda dig med lönspc och info om dina lån. Säg att du vill samla dina lån och visa dem din inkomst och att du kan tänka dig flytta din pension hos dem.

Jag tror inte på Lendo och såna lånförmedlare. Du får aldrig rak amortering genom såna, utan annuitets ränta, skyhöga räntor och dåliga erbjudande. Banker ger inte bra ränta till såna som kommer genom lånförmedlare, så känner jag i alla fall.
gå till Nordea, föbredda dig med lönspc och info om dina lån. Säg att du vill samla dina lån och visa dem din inkomst och att du kan tänka dig flytta din pension hos dem.
Varför just Nordea?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp