Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån kontra lön

Hej, hur mycket kan man få i samlingslån mot vad man har årslön?
Är det lättare att få ett större samlingslån än om man hade sökt ett privatlån?

Det bästa sättet är att få till en bank, låt säga Nordea och säg till dem att du är bredd på att flytta din pension hos dom, samt visa dom din inkomst och kanske du kan köpa livförsäkring hos dem. Jag känner en kille som fick samlingslån på detta sättet. Jag tror han tjänade 370k per år och hade ca 600 skulder.

Hej, hur mycket kan man få i samlingslån mot vad man har årslön?
Är det lättare att få ett större samlingslån än om man hade sökt ett privatlån?
Om jag förstår dig rätt. Om du tar ett privatlån för att samla andra lån är det ett samlingslån. Det är ingen skillnad på samlingslån och privatlån. Samma med renoveringslån, båtlån, motorcykellån eller vad nu bankerna väljer att kalla det.

Om jag förstår dig rätt. Om du tar ett privatlån för att samla andra lån är det ett samlingslån. Det är ingen skillnad på samlingslån och privatlån. Samma med renoveringslån, båtlån, motorcykellån eller vad nu bankerna väljer att kalla det.
Nej, jag menade om det är lättare att få ett samlingslån på tex 400 tusen än ett privatlån rakt av utan något vettigt syfte man ska använda dem till?

Ett samlingslån är ju ändå till för att röja upp bland alla lån/ krediter.

Nej, jag menade om det är lättare att få ett samlingslån på tex 400 tusen än ett privatlån rakt av utan något vettigt syfte man ska använda dem till?

Ett samlingslån är ju ändå till för att röja upp bland alla lån/ krediter.
Om du har en personlig kontakt med banken du ska låna av kan det nog vara skillnad men ville bara poängtera att det är samma typ av lån, alltså privatlån utan någon säkerhet.
Edit: talar ur egen erfarenhet. Andra har säkert andra erfarenheter av det du beskriver/undrar över.

Samlingslån kan innebära att lånegivaren betalar in dina lån men i vissa fall får du dem in på kontot o löser själv. Beror på KALP.
Privatlån landar rakt på ditt konto.

Jag sökte samlingslån idag via Lendo, årsinkomst 880.000kr och lån motsvarande 1,4M synliga på UC. Jag fick NOLL erbjudanden. Mitt kreditbetyg var 5,4 när jag sökte. Känns som att låneutgivrae blivit stenhårda. Jag sökte 80.000 för att samla lån, men det gick dessvärre inte.

Jag sökte samlingslån idag via Lendo, årsinkomst 880.000kr och lån motsvarande 1,4M synliga på UC. Jag fick NOLL erbjudanden. Mitt kreditbetyg var 5,4 när jag sökte. Känns som att låneutgivrae blivit stenhårda. Jag sökte 80.000 för att samla lån, men det gick dessvärre inte.
Du sökte alltså 80k med noll erbjudanden? De har verkligen blivit strikta då. Speciellt om man jämför med innan då de i princip kastade pengar på en..

Jag har 1m blanco och 200k krediter inkl fairlo. 13 i uc. Lär ingen idé att försöka samla.
Jag är mer förvånad jag fått så många lån… 500k årsinkomst.
Ja med tanke på att de knappt lånar ut längre håller jag med, vi har lite över 900k i blanco.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp