Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån, i juni eller senare?

Typ 10 olika kreditgivare men endel små krediter har jag inte använt på länge
Jo, har ju läst det förut och blir ju mindre ränta totalt/månad jag kommer betala ändå nu med det stora lånet
Hur många krediter/ långivare har du i dag som är synliga på UC? Tänkte att betyget borde gå ner om du går ner till bara 1. Sen när du är nere på 1FF så borde betyget bli bättre och kunna ta ett nytt lån med bättre ränta. Men vänta tills någon mer erfaren än mig svarat. Hehe

Väntar på det slutgiltiga beslutet från Ikano bank
Det var krav på
- lösen (fullmakt)
- Och två senaste lönesspec
Men det stod inget på erbjudandet på advisas sida. Frågade Ikano om det som hänvisade till Advisa och Advisas kundtjänst tyckte det var konstigt att det inte stod med i erbjudandet (under kompletteringar)
På skuldebrevet står det att fullmakt behövs om dem bifogade fullmakt med skuldebrevet
Personligen hade det varit lättare att betala in allt själv med e-faktura men det gick det här också (Skriva ner alla lånegivare, bankgironummer och ocr nummer, summa på papper)
Jaja, hoppas på beviljande :)

Det här känner jag igen IHope, det är så jävla fult.
Varit med om det 9 gånger av 10 fast på Lendo och då med Forex,Sevenday och Bluestep för att nämna några.
Det står inga kompletteringar behövs och sen är det alltid antingen lönespec eller arbetsintyg eller någonting annat.
Så jävla uselt.

Det här känner jag igen IHope, det är så jävla fult.
Varit med om det 9 gånger av 10 fast på Lendo och då med Forex,Sevenday och Bluestep för att nämna några.
Det står inga kompletteringar behövs och sen är det alltid antingen lönespec eller arbetsintyg eller någonting annat.
Så jävla uselt.

Jag har använt lendo några gångee, endast sevenday har begärt in lönespecar, men det angav dom direkt hos lendo.

Hade kanske väntat mig lönespecar för att lånesumman var större än min taxerade inkomst och jag angav en högre inkomst. Men det stod inget.
Ikano var de första erbjudandet (inom några minuter) från ansökan

Senast ändrad:
Det beror givetvis vem du har anlitat efter du har fått dina erbjudande.

Jo det är sant, jag har valt SEB, santander forex och collector vad jag kan komma på, som inte begärt något, sevenday begärde komplettering men gjorde det redan innan man valde dom, det stod "komplettering krävs" eller liknande.

Jag tror att gammelbankerna alltså SEB/Nordea/Swedbank/Handelsbanken i princip aldrig kräver det vid Blanco på säg 150.000 medan det är snarare regel än undantag att exempelvis Nordax,Bynk och sevenday gör det.

Jag tror att gammelbankerna alltså SEB/Nordea/Swedbank/Handelsbanken i princip aldrig kräver det vid Blanco på säg 150.000 medan det är snarare regel än undantag att exempelvis Nordax,Bynk och sevenday gör det.
Man ska ha bästa score kanske för att låna från de stora banker

Väntar på det slutgiltiga beslutet från Ikano bank
Det var krav på
- lösen (fullmakt)
- Och två senaste lönesspec
Men det stod inget på erbjudandet på advisas sida. Frågade Ikano om det som hänvisade till Advisa och Advisas kundtjänst tyckte det var konstigt att det inte stod med i erbjudandet (under kompletteringar)
På skuldebrevet står det att fullmakt behövs om dem bifogade fullmakt med skuldebrevet
Personligen hade det varit lättare att betala in allt själv med e-faktura men det gick det här också (Skriva ner alla lånegivare, bankgironummer och ocr nummer, summa på papper)
Jaja, hoppas på beviljande :)
Hände precis samma sak nu med min vän som blev beviljad 200k, också av ikano. Ingenting om kompletteringar eller lösenkrav. Idag fick han skuldebrevet hem tillsammans med fullmakt mm.
Tänkte kanske de skickar med OM man vill att de ska lösa lånen, annars kan man själv göra det. Men du ringde de och de bekräftade alltså att det var lösenkrav?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp