Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån, i juni eller senare?

Erbjöd credento verkligen 1512kr till 33,23%?:D

Sökte 185.000
Fick dessa erbjudanden. Sökte via Advisa

- Ikano 185.000, 12 år, 8,86% 1950 kr/mån
- Bank Norweigan 185.000, 15 år, 15,15% 2482 kr/mån
- Marginalen bank 95.000, 12 år, ca 9 % 1063 kr/mån
- Collector bank 150.000, 15 år, 13,02 % 1826 kr/mån
- Credento 1512, 5 år, 33,23 % (haha, har lån hos dem på 30.000) 49 kr/mån
Satsa på Ikano tycker jag och grattis.

Jo Ikano var bäst. :) Tack!
Credento jo det var ett hån. Haha. Då jag fick det lånet hade jag sämre förutsättningar än nu. Lol :p
Man tycker ju att dem inte ska ge nått så fjuttigt erbjudande (hade inte tänkt ta dem ändå pga deras ränta)

Jo skuldebrev fick jag från Ikano hem i brevlådan idag. Accepterade erbjudandet i torsdags. Det finns en fullmakts blankett och för att skriva ner alla krediter och uppgifter. Är det för att dem ska betala det till lånegivarna eller bara veta vad det går till?

Stod inget om lösenkrav (inte när jag tröck på läs mer heller) så blev fundersam över den blanketten.
Står ju att mitt kontonummer på blanketten också (utbetalningskonto)

Hade du ej lösenkrav så är det bara för att erbjuda dig att de kan hjälpa dig lösa andra lån/krediter men ej nödvändigt att fylla i. Förutom ditt kontonummer du vill ha allt utbetalt till såklart.

Hade du ej lösenkrav så är det bara för att erbjuda dig att de kan hjälpa dig lösa andra lån/krediter men ej nödvändigt att fylla i. Förutom ditt kontonummer du vill ha allt utbetalt till såklart.

Kan va bra i tillfällen då man inte riktigt litar på sig själv om man får in en större summa som ska gå till å lösa krediter. Då e de bättre att ngn annan gör det så man ej får möjligheten att nalla av pengarna..

Står ju att man ska fylla i fullmakten men står inte att det är ett krav. Hmm
Får ringa/maila Ikano

Ringde till Ikano och det lät som om att fullmakt = lösenkrav för att jag valde samla lån (edit: för hela beloppet)
Bara det att mitt ena lån på 39.000, runt 6% bättre ränta men 4 år kvar av det, så jag vet inte vad jag ska göra med det. (Lösa allt förutom det? Då blir det mindre än 185.000)

Senast ändrad:
Hur många krediter/ långivare har du i dag som är synliga på UC? Tänkte att betyget borde gå ner om du går ner till bara 1. Sen när du är nere på 1FF så borde betyget bli bättre och kunna ta ett nytt lån med bättre ränta. Men vänta tills någon mer erfaren än mig svarat. Hehe

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp