Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån förutsättningar?

Hej!
Jag är medveten att mina förutsättningar inte är dem bästa. Jag väntar tålmodigt varje månad och det blir bättre, men skulle verkligen behöva och vilja samla dessa lån för att få ihop det.

Årsinkomst: 510.000kr
Lån synligt på UC: 680.000kr
UC procent: 16.5%
Inga betalningsanmärkningar.

Inte dem bästa förutsättningarna och det har blivit bättre månad för månad. Men är det någon som kanske har vart med om liknande och fått det igenom och i så fall vart, några tips? Skulle vara skönt att få 500.000kr samlat i alla fall. Alternativt en liten del nu för att senare samla allt.

Uppskattar all hjälp!

Kan tillägga att jag har fortfarande ca 15 UC kvar som försvinner successivt kommande månaderna, har dock inga över 6 månader bakåt. Det bästa hade vart att vänta, men börjar bli körigt och skulle behöva samla dessa helst nu.

Den angivna årsinkomsten är det för 2023 eller 2024?
Har du kreditkort som är helt utnyttjade eller till och med övertrasserade?
har du fått nya lån under senaste 2 åren?

Om du har 15 kreditupplysningar registrerade under de senaste tolv månaderna så tolkas det att du är kreditbenägen,vilket i sin tur kan påverka din kreditvärdighet negativt.

Den angivna årsinkomsten är det för 2023 eller 2024?
Har du kreditkort som är helt utnyttjade eller till och med övertrasserade?
har du fått nya lån under senaste 2 åren?

Om du har 15 kreditupplysningar registrerade under de senaste tolv månaderna så tolkas det att du är kreditbenägen,vilket i sin tur kan påverka din kreditvärdighet negativt.
Årsinkomsten är för 2024.
Har ett kreditkort som är övertrasserat med ca 400kr, men när den inte var det gick inte heller min UC risk ner så den verkade inte påverka så mycket som jag trodde…

Senaste lånet är nog från 2023.

Ja, 15st är ju lite väl mycket. Vill gärna vänta ut dessa men skulle verkligen behöva samla dessa helst nu om jag fick önska. Om inte hela summan nu så skulle en mindre summa underlätta för tillfället, dels för att betala bort Klarna där jag inte har möjlighet att betala av som kommer gå till inkasso. Självklart är det mer än bara klarna, men ett exempel.

Tror alla dina förfrågningar gör samlingslån totalt omöjligt just nu tyvärr. Du måste ner minst 10 förfrågningar skulle jag tippa på

Tror alla dina förfrågningar gör samlingslån totalt omöjligt just nu tyvärr. Du måste ner minst 10 förfrågningar skulle jag tippa på
Ja, tänker det också.. känns dumt att slösa en UC nu när man ej gjort någon på 6 månader och det har gått från 32% till 16.5%.
Men någon kanske vart med om liknande?

Årsinkomsten är för 2024.
Har ett kreditkort som är övertrasserat med ca 400kr, men när den inte var det gick inte heller min UC risk ner så den verkade inte påverka så mycket som jag trodde…

Senaste lånet är nog från 2023.

Ja, 15st är ju lite väl mycket. Vill gärna vänta ut dessa men skulle verkligen behöva samla dessa helst nu om jag fick önska. Om inte hela summan nu så skulle en mindre summa underlätta för tillfället, dels för att betala bort Klarna där jag inte har möjlighet att betala av som kommer gå till inkasso. Självklart är det mer än bara klarna, men ett exempel.
Har du utnyttjat möjligheten att gå med i Klarnas "financial hardship program", dvs man kan hoppa över betalningar i upp till sex månader (en månad i taget), för att sedan återuppta betalningarna. Man kan naturligtvis inte använda Klarna tills allt är betalt igen, men man får ingen anmärkning.

Har du utnyttjat möjligheten att gå med i Klarnas "financial hardship program", dvs man kan hoppa över betalningar i upp till sex månader (en månad i taget), för att sedan återuppta betalningarna. Man kan naturligtvis inte använda Klarna tills allt är betalt igen, men man får ingen anmärkning.
Ja det har jag.. skulle förlänga men då hade dem tydligen ändrat sina villkor till max 3 månader? Jätte märkligt men det sabbade ju min plan då..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp