- Meddelanden
- 3 465
- Mottagna reaktioner
- 2 276
- Poäng
- 1 557
Aj då! Otur.Ja det har jag.. skulle förlänga men då hade dem tydligen ändrat sina villkor till max 3 månader? Jätte märkligt men det sabbade ju min plan då..
Aj då! Otur.Ja det har jag.. skulle förlänga men då hade dem tydligen ändrat sina villkor till max 3 månader? Jätte märkligt men det sabbade ju min plan då..
Verkligen!Aj då! Otur.
Och när jag pratade med Klarnas kundtjänst via chatten i samband med förlängningen så frågade jag ”Riskerar jag en betalningsanmärkning direkt när ni skickar det till Inkasso?” Och får som svar då ”Ja, fakturor som går till inkasso och påminnelseavgifter påverkar din kreditvärdighet och det kommer att finnas en betalningsanmärkning.”Aj då! Otur.
Tänker också att det är konstigt. Menades missbrukad kredit, kanske?Och när jag pratade med Klarnas kundtjänst via chatten i samband med förlängningen så frågade jag ”Riskerar jag en betalningsanmärkning direkt när ni skickar det till Inkasso?” Och får som svar då ”Ja, fakturor som går till inkasso och påminnelseavgifter påverkar din kreditvärdighet och det kommer att finnas en betalningsanmärkning.”
Visste inte att det sker direkt? Trodde först man skulle få chansen att betala själv inkassokravet? Eller? Just därför är jag lite stressad och vill helst bara få bort dessa från klarna som tyvärr är uppe i 50.000kr..
Ja verkligen konstigt… vid missbrukad kredit kommer det påverka mycket om jag ansöker om lån via tex Lendo? Ser dem det då? Funderar om jag ändå ska söka innan det i så fall.Tänker också att det är konstigt. Menades missbrukad kredit, kanske?