Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån eller privatlån?

Vad ska jag styrka menar du? Föregå med gott exempel och styrk dina påståenden först så kan jag haka på sen!

Vilka vi? Det låter inte coolare för att du skriver ”vi” boss.
Du säger att något är på ett visst sätt — och att du dessutom vet det! Jag säger att jag inte tror det fungerar så.

Den som påstår något (och dessutom vet) är den som har i uppgift att styrka det som påstås. Det är du som har i uppgift att styrka påståendet att "renovera" gör det enklare att få ett lån än att välja "konsumtion".

Du har även att styrka att samlingslån för att betala lån utanför UC skulle göra det enklare att få ett lån, än att välja ett vanligt privatlån!

Att bara påstå saker och "styrka med att man vet" är inget som styrker något. Det framsyysom patetiskt bara.

Ni som är kunniga, vad hade ni gjort? Jag ringde idag Ikano som enligt vad jag läst på verkar vara ett bra alternativ då de dels löser små krediter samt betalar ut till dig för att lösa.

Pratade med en trevlig handläggare. Tog ingen uc utan bara rådfrågade o bad om en bedömning på ett ungefär. Hon sa att det ser bra ut MEN.. eftersom jag betalar 10600kr/mån på mina amortering så var det där det kunde falla. Enligt henne 50/50. Hon ska ringa på måndag då min senaste ff gått ut.

Hade ni vågat chansa eller hade ni ansökt via Lendo, Sambla etc istället?

Varför vända sig direkt till en långivare om det inte redan finns typ en etablerad kontakt?
Vänd dig istället till en förmedlare där långivarna ”tävlar” om att få dig som kund..

@Perrrr jag tänker så också, var dock nyfiken för hade en bekant som fått bra service o hjälp där så ville stämma av lite mest. Men spontant så vet jag inte om jag törs slösa bort en ff på en bank som kan säga nej när man kan få flera erbjudanden via en förmedlare.

@Perrrr jag tänker så också, var dock nyfiken för hade en bekant som fått bra service o hjälp där så ville stämma av lite mest. Men spontant så vet jag inte om jag törs slösa bort en ff på en bank som kan säga nej när man kan få flera erbjudanden via en förmedlare.
Hej igen! Dom flesta stora förmedlare jobbar med Ikano bank så om du kan få ett erbjudande från dom så blir du med allra största sannolikhet beviljad via tex Lendo också :)

Nu har jag ansökt och blev beviljad hela beloppet hos Svea! Jag pratade med en handläggare först på Lendo om hur jag skulle fylla i. Då jag enbart ville samla 56k av det som var synligt på uc och resten utanför så skulle jag fylla i så, exakt som någon tidigare tipsade om :) Sökte 335 000kr för att lösa allt. Fick 3st erbjudanden, Svea 335 000kr utan lösenkrav, Ica 325 000kr med lösenkrav på56k, samt Marginalen 250k med lösenkrav på 99k.

Valde Svea, signerat skuldbrev, det står att de kommer betala ut allt till mitt konot så nu hoppas jag bara det verkligen går igenom och inte får avslag på måndag, tisdag pga skulder utanför UC lösa/samla som nån skrev att de hade fått. Men de hade inget lösenkrav? så jag tänker att det borde vara ok? Hoppas hoppas! Räntan på Svea o Ica låg på ca 12% Marginalen på 19.9% men oavsett betydligt billigare än vad jag betalar idag för allt

Nu har jag ansökt och blev beviljad hela beloppet hos Svea! Jag pratade med en handläggare först på Lendo om hur jag skulle fylla i. Då jag enbart ville samla 56k av det som var synligt på uc och resten utanför så skulle jag fylla i så, exakt som någon tidigare tipsade om :) Sökte 335 000kr för att lösa allt. Fick 3st erbjudanden, Svea 335 000kr utan lösenkrav, Ica 325 000kr med lösenkrav på56k, samt Marginalen 250k med lösenkrav på 99k.

Valde Svea, signerat skuldbrev, det står att de kommer betala ut allt till mitt konot så nu hoppas jag bara det verkligen går igenom och inte får avslag på måndag, tisdag pga skulder utanför UC lösa/samla som nån skrev att de hade fått. Men de hade inget lösenkrav? så jag tänker att det borde vara ok? Hoppas hoppas! Räntan på Svea o Ica låg på ca 12% Marginalen på 19.9% men oavsett betydligt billigare än vad jag betalar idag för allt
Grattis!!

En bra början att få allt samlat på samma ställe och få ner månadskostnader. Min rekommendation är dock att inte vara nöjd utan att se det som en 2-stegsplan och se till att byta bort Svea mot något bättre i slutet på nästa år.

Så var stenhård mot dig själv och se till att du har 0 UC Förfrågningar i Oktober/November 2026, frissa till UC betyget så mycket som möjligt till dess och då söker du på nytt efter något med rak amortering och mycket bättre ränta i slutet på nästa år. Sen har du något att jobba med på riktigt.
Svea kan man ha till 12% som tillfällig lösning men inte långsiktig lösning i dessa situationer.

Rekommenderar också att spärra dig permanent på livstid från alla snabblån på marknaden. Här har du de flesta mailadresser så det är bara kopiera in i mottagare och maila och säga att du håller på att reda upp din ekonomi och kan aldrig mer ta ett snabblån. Därför väljer att spärra dig på livstid.
Mail listan är ganska aktuell, men kanske värt kolla igenom om någon ska tas bort eller läggas till.

En bra början att få allt samlat på samma ställe och få ner månadskostnader. Min rekommendation är dock att inte vara nöjd utan att se det som en 2-stegsplan och se till att byta bort Svea mot något bättre i slutet på nästa år.

Så var stenhård mot dig själv och se till att du har 0 UC Förfrågningar i Oktober/November 2026, frissa till UC betyget så mycket som möjligt till dess och då söker du på nytt efter något med rak amortering och mycket bättre ränta i slutet på nästa år. Sen har du något att jobba med på riktigt.
Svea kan man ha till 12% som tillfällig lösning men inte långsiktig lösning i dessa situationer.

Rekommenderar också att spärra dig permanent på livstid från alla snabblån på marknaden. Här har du de flesta mailadresser så det är bara kopiera in i mottagare och maila och säga att du håller på att reda upp din ekonomi och kan aldrig mer ta ett snabblån. Därför väljer att spärra dig på livstid.
Mail listan är ganska aktuell, men kanske värt kolla igenom om någon ska tas bort eller läggas till.

Jättebra tips! Och får jag igenom det här så aldrig mera ett snabblån till ockerränta!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp