Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån 500k som ensam sökande

Hej

Jag har försökt söka runt på forumet men hittar inte riktigt svaret på min fundering.

Jag har i dag ca 390k fördelat på 2st lån (15% och 8% ränta hos Northmill och BigBank respektive), och hade tänkt samla dom på ett gemensamt lån men samtidigt tänkt ta ett lån för lösa lite gamla privata skulder och använda en del för kommande bostadsköp.

Nu är frågan hur man ska lägga upp det.

Finns möjlighet att få 500k som ensam sökande?
Ska man fördela det och ta 200-300k nu och avvakta några månader för nästa?

Mina förutsättningar ser ut:

Deklarerad inkomst: 459k (kommer vara runt 480k för 2021)
Underskott: Minns inte i detalj men runt 10k vill jag minnas
Anmärkningar: 0 när jag tänkt söka (löper ut efter årsskiftet)
UC FF: 4-5 när jag tänkt söka (7st idag).

Det är ju omöjligt att veta utan ditt betyg, vad det kommer att ligga på då dvs.

Skulle du ha ett betyg på 0.1% (tex) så är det naturligtvis möjligt.

Det är ju omöjligt att veta utan ditt betyg, vad det kommer att ligga på då dvs.

Skulle du ha ett betyg på 0.1% (tex) så är det naturligtvis möjligt.
I nuläget är det 2.1%. Svårt att sia om hur lågt det går ner till efter anmärkning försvinner.

Tror definitivt att det funkar med ett stort lån. Jag sökte samling 490t med 1,9% UC risk. Fick lösenkrav på 311t. Har 2x årsinkomst i blanko. Sökte via Zmarta.

Tror definitivt att det funkar med ett stort lån. Jag sökte samling 490t med 1,9% UC risk. Fick lösenkrav på 311t. Har 2x årsinkomst i blanko. Sökte via Zmarta.
Blir det inte automatiskt lösenkrav om jag redan angett jag vill lösa t ex 400 av 500? Om nej förstår jag inte riktigt varför man frågar om det är ett samlingslån eller är jag bara lite dum?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp