Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån 300000 kr, vad tror ni?

Inte om det är lösenkrav på 300.000 då betalas inget ut till kontot.
Resterande kommer betalas ut till ditt konto sannolikt, annars om det är ett problem tror jag de kommer höra av sig. De vet väl inte vilka krediter du har så jag hade bara sagt att jag har Ica banken, de vägrar låta någon annan betala in/lösa det om man inte ringer in… Ikano ringer inte bankerna så det borde vara safe.

Inte om det är lösenkrav på 300.000 då betalas inget ut till kontot.

Jo, just med Ikano så funkar det så. Jag tog 350k men vissa av krediterna hade inte bankgironummer och vissa kunde dom inte lösa, så jag ringde dom och frågade vad jag skulle göra istället och då sa dom att jag skulle fylla i det jag kunde så skulle resten föras över till kontot så jag själv kunde betala det. I TS fall är det bara 36.000 dessutom, så jag tror absolut inte det är några problem.

Jo, just med Ikano så funkar det så. Jag tog 350k men vissa av krediterna hade inte bankgironummer och vissa kunde dom inte lösa, så jag ringde dom och frågade vad jag skulle göra istället och då sa dom att jag skulle fylla i det jag kunde så skulle resten föras över till kontot så jag själv kunde betala det. I TS fall är det bara 36.000 dessutom, så jag tror absolut inte det är några problem.
Okej visste inte att en del funkade så, har själv bara varit med om att banken måste betala allt till en om man har lösenkrav

Så här det det ut
TF bank 46000
Collector 114000
Marginalen 65000
41000 betalkoll
34000 klarna

det är exakt 300 000 men då är ju klarna utanför UC. Kan det går tror ni?

jag har ju eurocard på 65000 som skulle vara mkt skönt att bli av med men den vågar jag inte ta med.

Så här det det ut
TF bank 46000
Collector 114000
Marginalen 65000
41000 betalkoll
34000 klarna

det är exakt 300 000 men då är ju klarna utanför UC. Kan det går tror ni?

jag har ju eurocard på 65000 som skulle vara mkt skönt att bli av med men den vågar jag inte ta med.
Syns betalkoll? Jag hade skippat klarna och ringt dom och sagt något i stil med:

hej jag har sökt ett samlingslån och fått beviljat 300k hos er som jag vill gå vidare med. Jag har angivit krediter jag har betaluppgifter för men jag utnyttjar inte hela 300k utan det som är kvar är 36000 kr (eller vad nu det blir). Jag har ett lån hos Ica banken jag har tänkt att amortera ned på men de är superkrångliga och ger mig inte betaluppgifter och säger att antingen måste ni ringa in själva eller så får jag betala in själv. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för de ger mig verkligen inte bankgiro osv. Säger att de har att göra med att de måste veta pengarnas ursprung osv och räcker ej med att jag talar om för dom.

Ikano kommer då sannolikt säga: inga problem vi betalar ut de där 36k till ditt bankkonto istället, eller typ tyvärr vi kan inte betala ut det till ditt bankkonto. Jag tror dock på det förstnämnda.

Syns betalkoll? Jag hade skippat klarna och ringt dom och sagt något i stil med:

hej jag har sökt ett samlingslån och fått beviljat 300k hos er som jag vill gå vidare med. Jag har angivit krediter jag har betaluppgifter för men jag utnyttjar inte hela 300k utan det som är kvar är 36000 kr (eller vad nu det blir). Jag har ett lån hos Ica banken jag har tänkt att amortera ned på men de är superkrångliga och ger mig inte betaluppgifter och säger att antingen måste ni ringa in själva eller så får jag betala in själv. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för de ger mig verkligen inte bankgiro osv. Säger att de har att göra med att de måste veta pengarnas ursprung osv och räcker ej med att jag talar om för dom.

Ikano kommer då sannolikt säga: inga problem vi betalar ut de där 36k till ditt bankkonto istället, eller typ tyvärr vi kan inte betala ut det till ditt bankkonto. Jag tror dock på det förstnämnda.
Det är vad jag hade gjort. Jag hade ju faktiskt Ica banken och Ikano var bekanta med att Ica är krångliga.

du kan annars bara testa att skippa klarna och se vad som händer om du inte vill ringa som jag föreslår. Alltså ange allt förutom klarna då de ej syns på UC.

Ok då anger jag bara upp till 260 ca så får vi se vad som händer.
Håll tummarna. Tack för support!

Nu är lånet klart! Tänkte jag skulle uppdatera er här. Jag angav endast det som fanns på UC. Vågade inte chansa.
Nu har jag klarna och eurocard som jag skulle behöva slå ihop. Men väntar nog någon månad.
Känns grymt skönt! 5 lån blev till 1!

När uppdateras min uC så man ser att krediterna försvunnit och att mitt UC betyg blir bättre?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp