Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån 300000 kr, vad tror ni?

Är det någon som har erfarenhet av ikano och lösenkrav?
Jag har precis fått samlingslån där. Hade inte tagit upp lån utanför UC, inte ens nämnt faktiskt. Jag fick avslag manuellt efter att det stod som godkänt för 1 år sen ungefär, skulderna högre än inkomst.

sökte på nytt nyligen och fick beviljat trots högre skulder än inkomst. Men jag hade inte tagit upp saker utanför, känns risky

de löste SBAB åt mig för att jag kunde få fram uppgifter och för Ica banken på 116k förklarade jag att de måste ringa in (ikano ringer ej för o lösa andras lån utan vill att man förser med betaluppgifter) för Ica ger mig ej uppgifter om någon annan ska lösa. Då sa de att min kalkyl håller om de löser SBAB ensamt och så fick jag 116k till bankkontot som jag använde till o lösa Ica lånet själv.

Ok, det känns ju lite jobbigt. Behöver få bort klarna och eurocard.

Om jag anger att de ska lösa lån på 250’ men lösenkravet är på 300’
Vad händer med dem resterande 250? Jag kunde endast ange 5 lån/krediter men egentligen är det 6 så ett kommer inte med på listan.
betalas de 50 ut till mitt bankkonto?

Om jag anger att de ska lösa lån på 250’ men lösenkravet är på 300’
Vad händer med dem resterande 250? Jag kunde endast ange 5 lån/krediter men egentligen är det 6 så ett kommer inte med på listan.
betalas de 50 ut till mitt bankkonto?
De betalas ut till bankkontot om kalkylen går ihop för dig. Jag tror de borde vara lugnt men man vet aldrig

Jag menade att jag kommer upp i 250’ som de ska lösa.
Jag har två krediter som är plusgiro.

Ok, men Vad menar du med kalkylen går ihop? De har ju redan beviljat lånet?
Så vad ska jag ange då..?
De räknar på det som att du inte kommer lösa lånet med de resterande 50 tkr du vill ha till bankkontot oavsett vad du säger. Det är vad jag tror. De uttryckte sig så till mig.
Så om kalkylen går ihop att du kan ”låna” 50 tkr ytterligare.

vill du testa så anger du de 2 för 250 tkr och ser vad som händer. Finns Tyvärr inga garantier även om de preliminärt har beviljat. Jag fick som slagit avslag för exakt ett år sen efter att det redan var beviljat.

Jag förstår inte.
jag har fått beviljat 300’ och har angett lån att lösa på 250 totalt. De är uppdelade på 5 lån/krediter
Är det bättre att ange högre på ett av lånen då istället tex? Så att det blir totalt 300’
De ser väl inte vad marginalen kortet är på egentligen?

Jag förstår inte.
jag har fått beviljat 300’ och har angett lån att lösa på 250 totalt. De är uppdelade på 5 lån/krediter
Är det bättre att ange högre på ett av lånen då istället tex? Så att det blir totalt 300’
De ser väl inte vad marginalen kortet är på egentligen?
Vet inte hur jag kan förklara tydligare.

du har sökt ett samlingslån på 300tkr och banken har gjort bedömningen att de kan låna ut 300 tkr för att lösa dina krediter som de baserat bedömning på (UC krediterna dvs). Om du då anger krediter att lösa för 250tkr då kommer de räkna på om du klarar av att få resterande 50 tkr utbetalt till dig (du ökar dina skulder med 50 tkr i deras huvuden oavsett vad du säger att du ska göra med dessa 50 tkr).

säkraste är att ange 300’ för att lösa till ikano där alla krediter är på UC. Vill du chansa anger du t.ex. 250’ som du vill att de ska lösa men det är som sagt inte säkert de går med på det.

Vet inte hur jag kan förklara tydligare.

du har sökt ett samlingslån på 300tkr och banken har gjort bedömningen att de kan låna ut 300 tkr för att lösa dina krediter som de baserat bedömning på (UC krediterna dvs). Om du då anger krediter att lösa för 250tkr då kommer de räkna på om du klarar av att få resterande 50 tkr utbetalt till dig (du ökar dina skulder med 50 tkr i deras huvuden oavsett vad du säger att du ska göra med dessa 50 tkr).

säkraste är att ange 300’ för att lösa till ikano där alla krediter är på UC. Vill du chansa anger du t.ex. 250’ som du vill att de ska lösa men det är som sagt inte säkert de går med på det.
Tack! Nu förstår jag vad du menade! :) sorry..!
Är det Max 5 krediter man kan ange eller kan man skriva till det 6:e manuellt?
Men vad tror du om att ange tex eurocard på 50000 högre än vad det är?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp