Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån 300 000 kr med många förfrågningar

Hej,
Jag är i behov av ett lån på 300 000kr men jag har slarvat förut och drog på mig massor med förfrågningar ( visste inte då hur avgörande det är). Följande är mina förutsättningar.

inkomst 450 000
Förfrågningar 21 ( senaste är gjord i december )
UC betyg 5,4 %
lån på UC : 70 000
Krediter 35 000

när tror ni man kan söka igen utan att förfrågningarna sätter käppar i hjulet ?

Oktober?

Tills du har runt 5-6 eller färre, bara ligga lågt.

Oj du tror det är så pass alltså ? Trodde inte att förfrågningar skulle ge avslag på allt när övrigt ser rätt bra ut
många ff = stor risk för bankerna/lånegivarna. Det visar du är benägen ta nya lån ofta.

Tills du har runt 5-6 eller färre, bara ligga lågt.

många ff = stor risk för bankerna/lånegivarna. Det visar du är benägen ta nya lån ofta.
Ajdå det låter inte bra. Då är det oktober/november som gäller. Vill dock inte vänta så länge så hade hoppats det skulle gå innan

Det beror ju lite på hur dina förfrågningar är utspridda, försvinner alla utom 1 i maj så är det ju ok i maj.

Hur kommer det sig du har så många ff? du har ju i övrigt bra förutsättningar

Hur kommer det sig du har så många ff? du har ju i övrigt bra förutsättningar
Lång historia men den korta versionen är att jag hade först en anmärkning när jag började söka och försökte hitta ett ställe som godtog det. Jag fick dock anmärkningen rättad (struken) 1 månad efter jag gjort 10 ansökningar. Sen gjorde jag då 11 till i hopp om att nu när den var borta skulle det vara lugnt men inser nu att jag bara förstörde läget ännu mer då. Vet inte om man förstår min förklaring? Den va tydligare i mitt huvud..

Lång historia men den korta versionen är att jag hade först en anmärkning när jag började söka och försökte hitta ett ställe som godtog det. Jag fick dock anmärkningen rättad (struken) 1 månad efter jag gjort 10 ansökningar. Sen gjorde jag då 11 till i hopp om att nu när den var borta skulle det vara lugnt men inser nu att jag bara förstörde läget ännu mer då. Vet inte om man förstår min förklaring? Den va tydligare i mitt huvud..
Jo i desperationens hetta. Varit med om det också. Har du bra betyg hos bisnode kan du testa wästgöta https://www.wastgotafinans.se/

annars får du ligga lågt till hösten

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp