Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån 300 000 kr med många förfrågningar

Wästgöta som ger lån i den storleken tar inte UC så där har du en bra chans. Du har en bra lön och inte stora skulder så har du inte dragit på dig en massa Bisnode ansökningar så är det nog ett bra alternativ.
Kanske får du lite hög ränta men i december kan du ju söka lån när dina ff gått ut och betala bort Wästgöta.

Wästgöta som ger lån i den storleken tar inte UC så där har du en bra chans. Du har en bra lön och inte stora skulder så har du inte dragit på dig en massa Bisnode ansökningar så är det nog ett bra alternativ.
Kanske får du lite hög ränta men i december kan du ju söka lån när dina ff gått ut och betala bort Wästgöta.
Har tyvärr gjort samma miss på bisnode med förfrågningar så det går inte heller

Tror ni verkligen det är helt omöjligt att få något innan alla förfrågningarna löper ut ?

Tror ni verkligen det är helt omöjligt att få något innan alla förfrågningarna löper ut ?
Jag vet bara att vissa ger automatisk avslag pga de, har du provat att ringa banken du har idag fråga hur de ställer sig till de? Där kanske du kan få klarhet

Ja jag har ringt till en del banker och dom säger att dom kan inte ge något svar utan man måste göra en ansökan. Är det någon som vet någon bank som gör manuell bedömning ? Känns som det bara är förfrågningar som ställer till det..

Samma problem som mig fast jag har 13 ff... vet inte om jag vågar söka nästa månad med 12st.

Råder dig att vänta.

Jag gjorde en ansökan idag och än sålänge bara ett ynket erbjudande på 35K från Thorn.

6.6% UC
15ff
250K inkomst, 34K underskott
430K synligt på UC.

Alltså ganska kraftigt belånad men jag valde att chansa ändå pga mitt underskott kommer fördubblas i April och de flesta andra förfrågningarna försvinner i juni/juli. Visst kan du chansa men är nog bäst för dig att vänta, för mig gör det ingen större skillnad men så du kan jämföra iallafall.

Jo men samtidigt har du ju nästan dubbelt lån kontra din inkomst...

Jo men samtidigt har du ju nästan dubbelt lån kontra din inkomst...

Absolut men det är inte omöjligt att få lån pga det, har sett flera personer som haft kring 2.5x deras inkomst så det är möjligt.

Förfrågningar och kreditutnyttjande väger högre enligt min erfarenhet. Sen är det också flera banker som säger säg ha ett max-antal av förfrågningar.

Ja precis det verkar vara liknade förutsättningar som ni gällande förfrågningar och betyg. Har dock bara 95 000 totalt i lån så trodde det skulle göra större skillnad då inkomsten iallafall är ok

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp