Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samla smålån - fungerar det?

Gjorde så, och det var ju "Svag" som gällde där. Surt.

Ja det är jättesurt. Jag har förbättrat inkomsten, underskott av kapital samt lånebelopp på blanco/kortkrediter kraftigt de senaste åren, men det hjälper inte. Har aldrig haft en anmärkning eller dylikt. Tycker inte att UC ger en rättvisande bild av min ekonomi. Om jag hade fått ett samlingslån med "bra" ränta så hade jag varit skuldfri om max 4 år. Men med svag scoring på UC så är det bara att fetglömma att få något lån alls. Tyvärr är det många som sitter i samma sits, det blir ett moment 22, där skuldbördan bara ökar.

Ja det är jättesurt. Jag har förbättrat inkomsten, underskott av kapital samt lånebelopp på blanco/kortkrediter kraftigt de senaste åren, men det hjälper inte. Har aldrig haft en anmärkning eller dylikt. Tycker inte att UC ger en rättvisande bild av min ekonomi. Om jag hade fått ett samlingslån med "bra" ränta så hade jag varit skuldfri om max 4 år. Men med svag scoring på UC så är det bara att fetglömma att få något lån alls. Tyvärr är det många som sitter i samma sits, det blir ett moment 22, där skuldbördan bara ökar.

Jag kommer antagligen försöka maxa underskott av kapital för att få så mycket tillbaka på skatten som möjligt - och därigenom betala mer på lånen. Om scoringen ändå i princip är omöjlig att rätta till som du beskriver det...

samlingslån

Du är inte ensam om och det spelar ingen roll hur mycket man tjänar, det är kört om man har fått en storskuld börda oavsett inkomsten så finns ingen bank som vill låna dig eller mig. Bankerna vill låna pengar till människor som har pengar men behöver de verkligen låna pengar????
Jag har gett upp nu och kommer att låta alla mina lån och krediter att gå till fogden inom 2 månader och jag skäms inte för någonting och har kämpat i nästan 8 år för att betala mina skulder och har försökt så många gånger att ansöka om samlingslån hos olika lån aktörer men tyvärr jag var
nekad på grund av ett underskott av kapital. Detta är dagens Sverige som inte ställer upp för de svaga och utan man skall vara stark och har pengar för att få lån från alla kanter. Det var så i början bankerna ringde upp mig när jag hade köpt huset och men efter jag förlorade mitt företag och blev ensam vände alla banker sin rygg mot mig och jag var tvungen att dra på mig de hemska sms lån för att överleva.

Du är inte ensam om och det spelar ingen roll hur mycket man tjänar, det är kört om man har fått en storskuld börda oavsett inkomsten så finns ingen bank som vill låna dig eller mig. Bankerna vill låna pengar till människor som har pengar men behöver de verkligen låna pengar????
Jag har gett upp nu och kommer att låta alla mina lån och krediter att gå till fogden inom 2 månader och jag skäms inte för någonting och har kämpat i nästan 8 år för att betala mina skulder och har försökt så många gånger att ansöka om samlingslån hos olika lån aktörer men tyvärr jag var
nekad på grund av ett underskott av kapital. Detta är dagens Sverige som inte ställer upp för de svaga och utan man skall vara stark och har pengar för att få lån från alla kanter. Det var så i början bankerna ringde upp mig när jag hade köpt huset och men efter jag förlorade mitt företag och blev ensam vände alla banker sin rygg mot mig och jag var tvungen att dra på mig de hemska sms lån för att överleva.

Håller med dej att det fungerar som du beskriver. Jag tycker dock att jag inte har jättehöga lån och underskott av kapital i förhållande till inkomsten. Under de fyra senaste åren har jag i varje fall nästan lyckats att halvera blanco/korkrediter till numera 390 tkr. Underskott av kapital är också halverat och inkomsten fördubblad de senaste 3 åren, ändå så händer inget med scoringen. Jag kan utan några som helst problem betala 20 tkr/månad i amortering+ränta bara det är ett "vettigt" lån.

Så för vem är dessa lån till för? Det marknadsförs ju ganska hårt på att man kan samla sina lån och krediter...

samlingslån

Det veta jag inte till vilka de finns inte för mig som kan inom 4 år bli av med alla mina skulder om någon bank ställer upp. Har försökt nu under de senast två åren utan resultat.UC är det sämsta som finns det går ut på att man låter ett system gör bedömning utifrån hur mycket man har i inkomst.

Så för vem är dessa lån till för? Det marknadsförs ju ganska hårt på att man kan samla sina lån och krediter...

För dem som redan har någorlunda ekonomi och kanske fastighet/bostadsrätt. Det är även ren bullshit som en del kreditföretag marknadsför sej med att de tittar på din framtida återbetalningsförmåga, de värderar UC precis lika hårt som andra, d v s historiken.

För dem som redan har någorlunda ekonomi och kanske fastighet/bostadsrätt. Det är även ren bullshit som en del kreditföretag marknadsför sej med att de tittar på din framtida återbetalningsförmåga, de värderar UC precis lika hårt som andra, d v s historiken.

Med andra familjer i villa med två inkomster som köpt en TV hos Mediamarkt, kyl/frys hos Elgiganten och en soffa hos IKEA och upptäckt att månadskostnaden blev mer än de räknat med?

Det som gör mig extra förbannad just nu är att jag som är i samma sits som flertalet här sökt samlingslån och fått avslag på avslag, är reklam som säger vi hjälper dig med lån när alla andra sagt nej. De är precis lika hårda som ALLA ANDRA BANKER!!!. De är ingen hjälpande liten fe som ställer upp på de ekonomiskt svagas sida.

samlingslån

De låneförmedlare har samma banker som du och jag har, de är endast intresserade av sitt arvode och ofta är det till skyhög ränta om man lyckas få ett lån någonstans. jag har bestämt mig att aldrig någonsin låna pengar eller köpa någonting om inte jag har råd till det. Det är fruktansvärt när man är blir jagad varje månad i brevlådan och i telefon när man betalar för lite eller inte kan betala. ´Jag har hittat min egen lösning att ansöka om skuldsanering och låta alla mina skulder gå till fogden och det måste vara bättre så här. jag har inte kunnat sova bra på nätterna och känner mig fruktansvärt dålig på grund av detta. man kommer i alla fall leva med en liten inkomst och det gör jag i dag också.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp