Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samla smålån - fungerar det?

De låneförmedlare har samma banker som du och jag har, de är endast intresserade av sitt arvode och ofta är det till skyhög ränta om man lyckas få ett lån någonstans. jag har bestämt mig att aldrig någonsin låna pengar eller köpa någonting om inte jag har råd till det. Det är fruktansvärt när man är blir jagad varje månad i brevlådan och i telefon när man betalar för lite eller inte kan betala. ´Jag har hittat min egen lösning att ansöka om skuldsanering och låta alla mina skulder gå till fogden och det måste vara bättre så här. jag har inte kunnat sova bra på nätterna och känner mig fruktansvärt dålig på grund av detta. man kommer i alla fall leva med en liten inkomst och det gör jag i dag också.

Det gör du helt rätt i, det är bra att få stopp på karusellen. Själv har jag varit alldeles för feg för det, skulle gjort det för 15 år sedan. Nu är det inte aktuellt för min del längre eftersom jag har hög inkomst och mycket att förlora.

Blev erbjuden lite mer än en tredjedel av det sökta beloppet till 26% ränta. Inget av de andra lånen har så hög ränta...

Har inloggningsuppgifterna på jobbdatorn så kan inte kolla. Jag var inte intresserad nog att notera det, tydligen.

Det är ju verkligen kass ränta, men att amortera till ett ställe istället för 6-7 kan ju faktiskt göra det här "lönsamt" ändå, eller tänker jag fel?

Det lutar ändå åt att jag kommer tacka nej till detta, oavsett om det sparar mig nån tusenlapp i månaden. Jag verkar ju inte få några vettiga lån via myloan.se, kan jag nu då prova via någon annan (har ändå lite för många UC-förfrågningar) och ändå ha kvar erbjudandet jag fått (som gäller en månad), eller kan de backa ur om de ser att jag frågar via tex freedom finance - de får säkert samma förfrågan en gång till då dessutom...

att söka via låneförmedlare innebär oftast högre ränta än söka direkt hps en bank.
typ lendo.bankerna hos förmedlare sätter vilka räntor de vill beroende på hur ens ekonomiska situation ser ut.ju högre risk för bankerna högre ränta.
freedom är samma sak.

att söka via låneförmedlare innebär oftast högre ränta än söka direkt hps en bank.
typ lendo.bankerna hos förmedlare sätter vilka räntor de vill beroende på hur ens ekonomiska situation ser ut.ju högre risk för bankerna högre ränta.
freedom är samma sak.

Det får man ställa emot att få flera UC-förfrågningar. Dessutom har man fått en UC nyligen så vill ingen bank låna ut tills de sett att den UC inte har blivit ytterligare ett lån, så då måste man vänta minst en månad innan man söker nytt lån. Antalet UC-förfrågningar påverkar scoringen oskäligt mycket, spelar ingen roll hur din ekonomi ser ut i övrigt om du har många frågor...

Jag har räknat lite på det erbjudna lånet och det sparar mig faktiskt ca 1000kr/mån, men återbetalningstiden blir två år längre än om jag betalar av de jag har idag i den takt som gäller...

Jag ska stöta och blöta det lite till (har erbjudandet en månad), men ingenting talar för att jag kommer tacka ja. Hade jag haft en massa smslån med skyhöga räntor hade det kanske varit en idé men knappast nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp