Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samla lån, vart har man störst chans...

Visste inte att man kunde ändra ansökan sådär inom 5 dagar! Det är ju klart positivt! :)

Konstigt att inte betyget sjönk mer för dig måste jag säga men förutsättningarna för att samla lån är nog goda

Jag har provat söka på Lendo en söndag förut det gick utmärkt och fick några svar omgående, medans några banker svarade nog inte förrens måndagen dock. Har för mig att dom 24 timmarna bankerna har på sig att svara inte började räknas förrens måndagen men att dom flesta redan svarat inom typ 15 min från ansökan.

Jag kommer nog vänta till måndag med min egen ansökan ändå tror jag.

Hoppas verkligen det löser sig med ditt samlingslån

Okej, får hoppas att det går vägen..
Vad kom du ner till?
Okej, får se när jag gör det jag, är så rädd att få nej..:p
Tack hoppas det går bra för dig också..:)
Jo så sa han iallafall.. och det står på lendo att man kan både höja och sänka summan inom fem dagar där med om man går in på kundservice..

Kastade iväg en låneansökan iallafall, men sökte bara på 250 som är under 80% av min årsinkomst.
Ica banken har bäst bud på ränta 7,76 men med lösenkrav. :)

Finns det någon risk att bli nekad när man tar med lösenkrav? om det är krediter man vill lösa i stället för blanco..? eller tänker jag knasigt där..
såg på låneansökan att det står något sånt.. Att alla banker inte löser krediter utan endast blanco..
Någon som löst kreditkort och sånt med ica banken här? (kreditkort som syns på uc alltså)

Senast ändrad:
Finns det någon risk att bli nekad när man tar med lösenkrav? om det är krediter man vill lösa i stället för blanco..? eller tänker jag knasigt där..
såg på låneansökan att det står något sånt.. Att alla banker inte löser krediter utan endast blanco..
Någon som löst kreditkort och sånt med ica banken här? (kreditkort som syns på uc alltså)

Borde inte vara några problem, i många fall sköter bankerna kontakterna med andra banker när de ska lösa lån. Smidigt.

Borde inte vara några problem, i många fall sköter bankerna kontakterna med andra banker när de ska lösa lån. Smidigt.

Trodde jag va den som måste ringa och ordna fram giro och ocr nummer och sånt.. Sen kan jag förstå att banker inte vill betala kreditkort då dom inte avslutas om jag inte avslutar dom. Därför man tänker ännu mer på om dom inte vill låna till det.
När det står lösenkrav kan de va andra kompletteringar då också?

Trodde jag va den som måste ringa och ordna fram giro och ocr nummer och sånt.. Sen kan jag förstå att banker inte vill betala kreditkort då dom inte avslutas om jag inte avslutar dom. Därför man tänker ännu mer på om dom inte vill låna till det.
När det står lösenkrav kan de va andra kompletteringar då också?

Då brukar det stå att de kräver kompletteringar.

Bank Norwegian har ju gjort sig kända för att ändra sig efter godkänt lån om det visar sig att de lån/skulder man vill lösa inte syntes på UC-upplysningen. Så länge de står med där är det nog inga problem med ICA Banken.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp