Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samla lån, vart har man störst chans...

Har sökt jag med nu! 200 000kr. Det bästa erbjudande hittills samma som ditt(Ica banken 7,76% med inlösenkrav på hela lånet) så dom där sista procenten på UC betyget spelade nog ingen större roll!

Har fått totalt 7 erbjudanden ännu och vissa med lite olika för och nackdelar(ränta, storlek,inlösenkrav,rakamortering,återbetalningstid m.m)
Är lite kluven vilket jag ska ta. Rent spontant så är det väl korkat att välja nått annat än Ica men måste nog räkna och fundera lite i lugn och ro ikväll.

Kommer hursomhelst göra mirakel för min månadsbudget och får väl kanske försöka lösa även detta lån när man fått ännu bättre förutsättningar :)

Har sökt jag med nu! 200 000kr. Det bästa erbjudande hittills samma som ditt(Ica banken 7,76% med inlösenkrav på hela lånet) så dom där sista procenten på UC betyget spelade nog ingen större roll!

Har fått totalt 7 erbjudanden ännu och vissa med lite olika för och nackdelar(ränta, storlek,inlösenkrav,rakamortering,återbetalningstid m.m)
Är lite kluven vilket jag ska ta. Rent spontant så är det väl korkat att välja nått annat än Ica men måste nog räkna och fundera lite i lugn och ro ikväll.

Kommer hursomhelst göra mirakel för min månadsbudget och får väl kanske försöka lösa även detta lån när man fått ännu bättre förutsättningar :)

Är väl kanske att jag bara hade en förfrågan då kanske som gjorde att jag fick lika bra som ditt då kanske?
Jo jag har funderat och funderat också, men tror det blir ica här med, men vill ringa och prata med lendo innan jag bestämmer mig helt. Kommer samla detta lån som jag får jag med nu efter deklarationen, borde få en inkomst på ca 420-450 2017 om jag räknat rätt..
Samma här, känns så otroligt skönt..:)

Fått 9 erbjudanden jag, men ica är fortfarande bästa här med..

Äntligen på gång, valde ica såklart.. känns otroligt skönt..:) lätt att signera och samla allt via nätet, så behöver inte vänta på skuldebrevet ;)

Äntligen på gång, valde ica såklart.. känns otroligt skönt..:) lätt att signera och samla allt via nätet, så behöver inte vänta på skuldebrevet ;)

Det är ju underbart! Skönt att det löste sig så fint för oss båda! :)

Jag fick faktiskt ett par erbjudanden som droppade in till och valde slutligen SEB.
Räntan var något något lägre än ICA. 6,95% erbjöd dem och ställde inga andra krav så det kändes helt klart bäst.
Känner ju såklart till SEB sen tidigare men har ingen erfarenhet alls av dem så får väl hoppas man valde rätt. Har t.ex ingen aning om hur smidiga dom är att ha och göra med när det gäller utbetalning, men har heller ingen större brådska att få pengarna då lånet ju var för att få ned dom höga räntorna.

Känns skönt att kunna lösa Collector, Santander, Nordax och Banknorwegian som alla för min del låg på räntor mellan 13-22% och därmed även få ned månadskostnaden rejält! Dock lär väl det mesta ändå gå till att betala tillbaka lån haha :oops:

Man får hoppas att man nångång lyckas tar sig ur låneträsket och detta kändes verkligen som ett stort steg åt rätt håll!

Jag fick faktiskt ett par erbjudanden som droppade in till och valde slutligen SEB.
Räntan var något något lägre än ICA. 6,95% erbjöd dem och ställde inga andra krav så det kändes helt klart bäst.
Känner ju såklart till SEB sen tidigare men har ingen erfarenhet alls av dem så får väl hoppas man valde rätt. Har t.ex ingen aning om hur smidiga dom är att ha och göra med när det gäller utbetalning, men har heller ingen större brådska att få pengarna då lånet ju var för att få ned dom höga räntorna.

Känns skönt att kunna lösa Collector, Santander, Nordax och Banknorwegian som alla för min del låg på räntor mellan 13-22% och därmed även få ned månadskostnaden rejält! Dock lär väl det mesta ändå gå till att betala tillbaka lån haha :oops:

Man får hoppas att man nångång lyckas tar sig ur låneträsket och detta kändes verkligen som ett stort steg åt rätt håll!

Verkligen :)

Okej fick erbjudande därifrån också utan krav men dåligare ränta..:) Hoppas dom är smidiga..
Jo känner igen brådis heller eftersom inga av pengarna kommer komma i handen, men vill ändå att det ska gå snabbt då räntan tickar på tills man löst det..

Hoppas jag med har lång väg kvar, det enda jag löst nu är ju det som syns på uc och det jag får på kontot kommer gå till en liten liten del osynliga..
Men tänker att detta kommer få min uc att se finare ut och kanske då få bättre möjligheter att lösa det osynliga..

Om du vill samla dina lån kan du prova hos Sevenday. De har bättre ränta än de flesta andra banker och om du är nere på Bra på UC är det stor chans att de beviljar. De beviljade mig lån på 70 000 kr trots låg deklarerad inkomst på 115 000 och blanco lån på 60 000 och ett antal UC ff.

Dom neka mej via lendo.

Senast redigerad av en moderator:

Om du är med i något fackförbund kan du ringa till SEB, och be dem omvandla till ett medlemslån, då sänker du räntan ytterligare med ett par procent. Vet inte om alla fackförbund ingår, se listan här: https://seb.se/privat/lana/privatlan-och-krediter/medlemslan

Då ska jag också prova snart då jag får fast anställning.

Har 12% i UC, 4 FF, inga anmärkningar och har en årsinkomst på 380 000. Så borde nog gå.

Dock är den deklarerade inkomsten jag bara hann arbeta 1 kvartal 2016 efter examen.

Jag ska bara betala av krediter. Då borde det nog kanske gå via Lendo? Hoppas få medlemslån via SEB eller ta ett lån från ICA.

Då ska jag också prova snart då jag får fast anställning.

Har 12% i UC, 4 FF, inga anmärkningar och har en årsinkomst på 380 000. Så borde nog gå.

Dock är den deklarerade inkomsten jag bara hann arbeta 1 kvartal 2016 efter examen.

Jag ska bara betala av krediter. Då borde det nog kanske gå via Lendo? Hoppas få medlemslån via SEB eller ta ett lån från ICA.

Tror man måste vart fast anställd i 6 mån för att få lån..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp