Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samla lån och krediter, råd behövs

Vad är då det bästa? Att försöka mig på 230 k så att jag endast har ett lån eller är det smartare att satsa på 70 k för att bli av med de dyra enbart? Det lämnar mig med 3 olika lån. Är det lika stor sannolikhet för båda summorna?

Kommer den att förbättras genom att fyra ff försvinner efter den 18:e eller är det skitsamma? Vill nog dubbelkolla med minuc innan, men är det 0,9 så är det över förväntan
Är inte skitsamma, när förfrågningar försvinner kommer inte betyget att höjas. Som sämst är det kvar på samma som det är idag så bättre att vänta tills dem är borta

Ja det bör ju inte bli sämre men man kan aldrig veta, du kan hamna i en annan UC grupp när dina ff försvinner och då kan ditt UC betyg bli sämre då du gämförs mot en annnan del av befolkningen med liknande förutsättningar som dig, finns flertalet exempel på personer här på forumet som fått sämre UC score efter att deras betalningsanmärkning försvunnit tex. Jag skulle nog inte chansa att vänta utan sända in en ansökan redan nu.

Jag har aldrig varit med om eller hört att ett UC-betyg blivit sämre av att förfrågningar försvunnit. När en betalningsanmärkning försvinner är det däremot inte ovanligt att betyget ökar initialt. Detta då sannolikheten ökar att berörd person lånar pengar igen.

Har inte heller hört att betyget blir sämre att förfrågningar försvinner. Kan bli bättre när dem försvinner eller bara liten skillnad

Däremot anmärkningar kan det bli sämre när det försvinner

Kommer den att förbättras genom att fyra ff försvinner efter den 18:e eller är det skitsamma? Vill nog dubbelkolla med minuc innan, men är det 0,9 så är det över förväntan
Om du kan vänta tills 18:e så gör det absolut. Blir ej sämre betyg.
Kan bli bättre betyg :) eller samma

Ansökte idag då jag gjorde bedömningen att det sannolikt inte går från mycket bra till utmärkt. Fick en jävla massa förslag och valde det bästa. Ica banken 5% 230 k. Hade dock räknat lite fel då mina skulder var mindre än jag trodde. 216 600 k.
Har allt skitit sig nu? För ica banken tar fullmakt att betala allt åt mig, men med den diffen så blir det konstigt. Någon med erfarenhet?

Stort grattis! Säg bara att du räknade att du kan ta resterande som buffert eller få ett lägre lånebelopp?

Jag ringde till banken och de sa att jag måste kontakta låneförmedlaren för att se vad de kan göra. Har ju inte signerat något även om jag valde Icabankens förslag. Det borde lösa sig på något sätt, men jag vill ju inte behöva göra om låneansökan som = ny uc

Det behöver du inte! Om Ica hade lösenkrav så betalar dom in totala summan åt dig på olika lånen. Har du angivit fel uppgifter på en låneförmedlare så kommer resterande pengarna komma tillbaka. Isåfall kontakta de bolaget som du har skrivit in fel på

Icabanken kommer att kontakta advisa angående mellanskillnaden? Bara så att jag hänger med. Känns ju som att allt borde lösa sig, men som den fantast av auktion jag är så är inget klart förren klubban är slagen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp