Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sambo släpper allt till kfm

Hur blir det med skatteåterbäring om han får skuldsanering? Han lär få ca 20-25000 tillbaka på skatten! Ska det omprövas då?

Hur blir det med skatteåterbäring om han får skuldsanering? Han lär få ca 20-25000 tillbaka på skatten! Ska det omprövas då?
Skatteåterbäring brukar få behållas efter beslutad skuldsanering men den summan hade jag diskuterat med min handläggare.
Jag fick betala in min återbäring första året trots beslutad skuldsanering, 18000 kr. Detta då jag fick veta vad jag skulle få tillbaka under tiden jag hade inledande.
Fick betala in det med juli månads inbetalning som en engångssumma

Skatteåterbäring brukar få behållas efter beslutad skuldsanering men den summan hade jag diskuterat med min handläggare.
Jag fick betala in min återbäring första året trots beslutad skuldsanering, 18000 kr. Detta då jag fick veta vad jag skulle få tillbaka under tiden jag hade inledande.
Fick betala in det med juli månads inbetalning som en engångssumma
Ok. Vi vet inte än vad han ska få tillbaka tyvärr. Kan ju vänta tills det närmar sig i så fall. Tack för svar ☺️

Nu fick min sambo meddelande angående krediten som inte är anmäld. Han skrev att de kan skicka direkt till KF då han har inledande! Svaret blev så här

Bilagor

• DE61BCC5-2300-49C7-ADAA-AA7F83B0E56E.png
    DE61BCC5-2300-49C7-ADAA-AA7F83B0E56E.png
    1.6 MB · Visningar: 33
Nu fick min sambo meddelande angående krediten som inte är anmäld. Han skrev att de kan skicka direkt till KF då han har inledande! Svaret blev så här
Dom kanske skulle leta rätt på någon som kan uttrycka sig lite bättre att svara på mailen..

Dom kanske skulle leta rätt på någon som kan uttrycka sig lite bättre att svara på mailen..
Det finns många långivare som skulle behöva det, sannerligen. Har haft att göra med både dom som verkar skriva via Google translate och dom som helt sagt emot sig själva gällande om ett lån ska beviljas eller inte och varför. Nånstans fattar jag också att man aldrig borde beblanda sig med dessa, men många är vi som nu gjort det ändå och nu bara får försöka göra det bästa av det.

Nu har sambon fått inledande skuldsanering! Fått ett preliminärt besked på hur mycket han ska betala! Står det fast på det så kommer månaderna gå runt för oss trots mina skulder som vi ska börja beta av. Hoppas att han får beslut om skuldsanering! Nervös ifall det blir avslag!

Tänk på att om ni har gemensamma skulder, så kommer du krävas på full betalning varje månad även om samma skuld ingår i sambons skuldsanering.

Men måste vi betala in denna summa då? Eller hur ska vi tolka det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp