Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sahman konsulting, nån här använt de?

Tack för svar.
Fick du din ansökan beviljad utan större krångel?
Jag kan tycka att siffrorna (skulderna) är bevis nog att allt gått på tok. Rädslan man har är att behöva 'överbevisa' den ekonomiska situationen. Kan heller inte läsa mig till att ansökan bör gå via kommunens skuldrådgivare, dvs att det är ett krav. Är man mindre skuldsatt och betjänt av skuldsanering om man gör en egen ansökan. Alla kan inte formulera sig som ett proffs och det är då mitt halmstrå blir att överväga att anlita hjälp. Kanske ska jag börja med att ansöka på egen hand och om jag får avslag så anlitar jag något proffs som kan hjälpa mig.

Det är egentligen inte så krångligt att fylla i sin ansökan själv - Den hittar du på ovan länk.

Ta ett steg i taget i lugn och ro.

1732648473600.png

1732648623069.png

3. Är du själv så bockar du i ensamstående annars bockar du i Sammanbor med make/maka/sambo och börjar fylla i, i lugn och ro
4.
5.
osv

Och så fyller du i ett steg i taget. Har du några frågor eller fastnar i något steg så är det bara ställa dom här så kan vi säkert hjälpa dig.

När man är klar så sparar man filen. Sen skriver ut, köper ett kuvert och 2 frimärken.
Skriver adress på kuvertet uppe på höger sida:

Kronofogden
FE 100 Skuldsanering
106 65 Stockholm

Sen postar man i gul brevlåda

Har du inte skrivare så finns det säkert på jobbet, annars har alla bibliotek så man får låna.

Det är egentligen inte så krångligt att fylla i sin ansökan själv - Den hittar du på ovan länk.

Ta ett steg i taget i lugn och ro.

Visa bilaga 4435
Visa bilaga 4438

3. Är du själv så bockar du i ensamstående annars bockar du i Sammanbor med make/maka/sambo och börjar fylla i, i lugn och ro
4.
5.
osv

Och så fyller du i ett steg i taget. Har du några frågor eller fastnar i något steg så är det bara ställa dom här så kan vi säkert hjälpa dig.

När man är klar så sparar man filen. Sen skriver ut, köper ett kuvert och 2 frimärken.
Skriver adress på kuvertet uppe på höger sida:

Kronofogden
FE 100 Skuldsanering
106 65 Stockholm

Sen postar man i gul brevlåda

Har du inte skrivare så finns det säkert på jobbet, annars har alla bibliotek så man får låna.
Det går bra att ansöka direkt på KFMs hemsida också.

Tack för svar.
Fick du din ansökan beviljad utan större krångel?
Jag kan tycka att siffrorna (skulderna) är bevis nog att allt gått på tok. Rädslan man har är att behöva 'överbevisa' den ekonomiska situationen. Kan heller inte läsa mig till att ansökan bör gå via kommunens skuldrådgivare, dvs att det är ett krav. Är man mindre skuldsatt och betjänt av skuldsanering om man gör en egen ansökan. Alla kan inte formulera sig som ett proffs och det är då mitt halmstrå blir att överväga att anlita hjälp. Kanske ska jag börja med att ansöka på egen hand och om jag får avslag så anlitar jag något proffs som kan hjälpa mig.
Förstår inte vad det är du ska ha ”proffset” att formulera?

Jag har tagit hjälp av Sahman consulting och än så länge känns de faktiskt väldigt bra och seriösa. Han som hjälper mig har själv jobbat hos inkasso förut så har stor kunskap kring hur de fungerar.
Dom har också hjälp mig och jag har bara positiva erfarenheter av dom, fick ned skulderna bra mycket mer än vad jag mäktat med. Så kudos till dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp