Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sömnproblem/Gå in i väggen

Samma här. Vaknar ofta med panikattack och är uppe och virrar hela natten och tankarna snurrar. Har fått låna ett tyngdtäcke som hjälper en del. Jag försöker också skriva ner all skit jag tänker på i korta punktformer på ett block innan jag lägger mig och lägger det blocket i ett annat rum = det står på pappret behöver inte snurra i hjärnan.

Sömn är verkligen viktigt!

Ta 2-3 öl/glas vin/groggar innan du ska sova.
Du kommer lugna ner dig, du kommer att sova bättre och den blygsamma mängden alkohol är inte ens farligt.

I länderna runt medelhavet dricker man en flaska vin om dagen och i England,Tyskland och Tjeckien flera öl efter jobbet.
Det är bara här det är normaliserat supa skallen av sig på helgerna för att på vardagarna vara spiknykter

Du ska alltså inte supa utan ett par glas.

Bästa rådet hittills på forumet. Hade inte överlevt mina problem med ekonomi samt familj utan rödvin/öl/whisky (obs inget missbruk här. Bara livsnjutare ;)). Andra bra tips för att somna från alla problemen är melatonintabletter samt spikkudde.

Så är det nolimit.

Sen är det ju inte värre dricka 1 öl varje veckodag än att dricka 5 öl en fredag eller lördag. Sverige med deras överförmyndarverksamhet kallad Systembolaget har skapat världens mest osunda alkoholkultur.

Det är så sjukt i Sverige, det är okej att dricka en vodkaflaska på en fredag men dricker du två glas vin en tisdag är du alkoholist. Fullkomligt absurt. Men ett par starka om dagen istället för tabletter, kemikaliskt framtagna läkemedel gynnar folk bara.

Så för att förtydliga, ni ska inte kröka ner er utan ta ett par starka för att slappna av och sova bättre.

Många tipsar om öl o vin! Säkert bra om man vill komma ner i varv och sova.

En kompis tipsade mig om tabletter som ”blockerar” negativa tankar på något sätt.

Jag själv är emot sånt men där finns det en metod. Eftersom jag håller på med lagsport på en hyfsad hög nivå så är inte alkoholen något som jag kan ta. Men med hjälp av lagsporten har jag något att längta till, kämpa och hålla mig sysselsatt. Det ger mig kickar t.ex att få mitt namn i tidningen eller göra bra ifrån sig.

Så du kanske behöver någon hobby eller något som är kul. Behöver inte va träning även fast jag tror det är den bästa metoden mot bättre hälsa o sömn

Så är det nolimit.

Sen är det ju inte värre dricka 1 öl varje veckodag än att dricka 5 öl en fredag eller lördag. Sverige med deras överförmyndarverksamhet kallad Systembolaget har skapat världens mest osunda alkoholkultur.

Det är så sjukt i Sverige, det är okej att dricka en vodkaflaska på en fredag men dricker du två glas vin en tisdag är du alkoholist. Fullkomligt absurt. Men ett par starka om dagen istället för tabletter, kemikaliskt framtagna läkemedel gynnar folk bara.

Så för att förtydliga, ni ska inte kröka ner er utan ta ett par starka för att slappna av och sova bättre.

håller med! Har dock växt upp med en alkis-farsa så jag vågar knappt dricka i rädsla att fastna själv eftersom jag missbrukar annat (shopping,cigg)...

Tyvärr är det konsekvensen utav helgsupande och systembolaget.

Sverige har striktaste alkohol och narkotikalagar men flest fyllon och dödsfall per capita. (överdos)

Man har den här mentaliteten att supa sig redlös vid helger semester och dylikt vilket leder till osund alkoholkultur och missbruk. Ännu en grej som är statens fel. Jag är ofta i Köpenhamn och där dricker folk dagligen med måtta utan att bli fulla. Finns såklart undantag men man dricker mycket mindre men oftare.

Sverige har striktaste alkohol och narkotikalagar men flest fyllon och dödsfall per capita. (överdos)

Man har den här mentaliteten att supa sig redlös vid helger semester och dylikt vilket leder till osund alkoholkultur och missbruk. Ännu en grej som är statens fel. Jag är ofta i Köpenhamn och där dricker folk dagligen med måtta utan att bli fulla. Finns såklart undantag men man dricker mycket mindre men oftare.

Ja, det ska supas så in åt h-e på helgerna.... En alkoholist får tag på sitt dricka oavsett. Inte så att ” oj bolaget är stängt, jag skiter i att dricka nudå”

Systembolaget är bara ett snäpp bättre än motboken som fanns innan. Då fick i princip bara män med hög inkomst köpa sprit och på restaurang fick det endast förtäras ihop med mat. Innan dess hade man folkomröstat om totalförbud mot alkohol och resultatet blev väl typ 51%-49% till nej-sidan.

Tyskland har en liberal alkoholpolitik men krossar oss i tillväxt, PISA, sjukvård, förmodligen hälsa också. Svensk mentalitet är problemet.

Är det inte i Grekland där man inleder middagen med en Ouzo?

Jag kunde inte ha sagt de bättre själv :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp