Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sömnproblem/Gå in i väggen

Kan någon förklara vad som menas med att gå in i väggen? Jag jobbar arslet av mig nu varje dag. Så jag kan bli så stressad så det känns som att mitt hjärta inte ska orka mer. Jag sover sjukt dåligt! Alltså jag kommer inte ner i varv förens runt 12 på natten. Sen ska jag upp 5-6 på morgonen. Och mitt i natten vaknar jag flera gånger, helt kallsvettig eller av mardrömmar. Mardrömmar om jobb, mardrömmar i allmänhet. Jag känner mig inte utvilad en enda dag, jag har prövat tabletter förut från apoteket. Receptfria, som är någon slags ört som ska hjälpa en sova bättre (funkade inte på mig). Jag kan ligga i sängen relativt tidigt men sen kommer tankarna om jobbet, ångesten om pengar, stressen för att tjäna pengar. En enda ond cirkel.. jag behöver bara ta mig igenom dessa dagar nu fram tills semestern. Och något positivt måste hända typ helst igår så att man orkar. Jag bor i huset brevid den människan som jag trodde skulle stötta mig genom allt i livet. Och allt känns bara jobbigt, jag spelar inte längre. Men det är den här stressen att leva från dag till dag fram tills det blir bättre. Och jag tänker inte ge mig vika för att kontakta någon av mina släktingar, för dem skulle nog ändå inte bry sig. Var bara tvungen att skriva av mig..

Jag tror det är den inneboende stressen av att inte kunna ställa allt tillrätta snabbt när man känner att man kommit till insikt. Att skulder är kvar år efter år trots att man skärpt sig om man inte hittar något, t.ex. en företagsidé som drar in pengar snabbt vilket är svårt.
Kanske meditation eller yoga kan hjälpa.
Jag vet hur det känns, sovit några timmar per dygn senaste 3 dygnen men nu fick jag sova en timme idag så nu är jag igång.
Kan förstå att det är segt när stöttepelaren som bor bredvid sviker. Jag berättade för en vän och den personen bara slutade svara mig kort tid därefter i sociala medier och jag kopplar det direkt till att ”man inte är så intressant längre” p.ga. skulder. Pestråtta typ. Sitter och tänker för fulla muggar på vad man kan hitta på för att bli av med allting snabbt. Du får hålla ut... önskar trevlig kväll.

Kan någon förklara vad som menas med att gå in i väggen? Jag jobbar arslet av mig nu varje dag. Så jag kan bli så stressad så det känns som att mitt hjärta inte ska orka mer. Jag sover sjukt dåligt! Alltså jag kommer inte ner i varv förens runt 12 på natten. Sen ska jag upp 5-6 på morgonen. Och mitt i natten vaknar jag flera gånger, helt kallsvettig eller av mardrömmar. Mardrömmar om jobb, mardrömmar i allmänhet. Jag känner mig inte utvilad en enda dag, jag har prövat tabletter förut från apoteket. Receptfria, som är någon slags ört som ska hjälpa en sova bättre (funkade inte på mig). Jag kan ligga i sängen relativt tidigt men sen kommer tankarna om jobbet, ångesten om pengar, stressen för att tjäna pengar. En enda ond cirkel.. jag behöver bara ta mig igenom dessa dagar nu fram tills semestern. Och något positivt måste hända typ helst igår så att man orkar. Jag bor i huset brevid den människan som jag trodde skulle stötta mig genom allt i livet. Och allt känns bara jobbigt, jag spelar inte längre. Men det är den här stressen att leva från dag till dag fram tills det blir bättre. Och jag tänker inte ge mig vika för att kontakta någon av mina släktingar, för dem skulle nog ändå inte bry sig. Var bara tvungen att skriva av mig..
Sök hjälp på vc nu innan det är försent. Jag har varit i samma situation och detta ledde till en utmattningsdepression och lång sjukskrivning. Få sömntabletter för att bryta dina sömnproblem.

Känner igen mig, jobbar också sjukt mycket, mardrömmar som inte är av denna världen, så fort jag vaknar går hjärnan i varv om och hur man ska få ihop kommande veckorna.
Men jag har förmånen att ha ett jobb som jag tycker mkt om och ett extrajobb som är varierande och kul för det mesta så jag tror att det är därför som jag orkar. Samt att jag tänker på att de extra pengarna gör nytta.

De som gått in i väggen berättar om att plötsligt en dag slutar kroppen att fungera, alltså man kollapsar eller viktiga kroppsfunktioner kollapsar. Man klarar inte av att jobba eller ens gå i handla.

Jag hade en släng av ptsd för ett antal år sedan. Kunde inte stiga upp fr sängen, allt kändes svart.

Du är säkert på väg mot väggen och det bästa är att dra i handbromsen redan nu. Se över ditt liv och din vardag, skriv ner alla minus och det som ger dig energi och glädje på plussidan. gör en karta (precis som man gör en budget).
Lyssna på kroppen.

Vägen tillbaka är väldigt lång. Bättre lägga om medan du kan.

Ta 2-3 öl/glas vin/groggar innan du ska sova.
Du kommer lugna ner dig, du kommer att sova bättre och den blygsamma mängden alkohol är inte ens farligt.

I länderna runt medelhavet dricker man en flaska vin om dagen och i England,Tyskland och Tjeckien flera öl efter jobbet.
Det är bara här det är normaliserat supa skallen av sig på helgerna för att på vardagarna vara spiknykter

Du ska alltså inte supa utan ett par glas.

Blir dyrt i längden med ett glas vin! Min nya grej är nu att jag sitter i badet i typ två timmar innan jag ska sova. För att slappna av iallafall lite grann. Men ja, får se hur jag gör! Hört om många som varit hos läkare och fått sömnpiller, men tycker det känns lite läskigt!

Ta 2-3 öl/glas vin/groggar innan du ska sova.
Du kommer lugna ner dig, du kommer att sova bättre och den blygsamma mängden alkohol är inte ens farligt.

I länderna runt medelhavet dricker man en flaska vin om dagen och i England,Tyskland och Tjeckien flera öl efter jobbet.
Det är bara här det är normaliserat supa skallen av sig på helgerna för att på vardagarna vara spiknykter

Du ska alltså inte supa utan ett par glas.
Handen på hjärtat, tror du att det inte leder till ett missbruk
Blir dyrt i längden med ett glas vin! Min nya grej är nu att jag sitter i badet i typ två timmar innan jag ska sova. För att slappna av iallafall lite grann. Men ja, får se hur jag gör! Hört om många som varit hos läkare och fått sömnpiller, men tycker det känns lite läskigt!
Det är inte läskigt. Enormt skönt att få rätsida på sömnen. Att under en kort period ta sömn/insomningstabletter och bryta sömnproblemen.

Handen på hjärtat, tror du att det inte leder till ett missbruk
Klart att risken finns! När det inte längre räcker med 1 glas för att kunna somna blir det 2 och sen 3 och vips så kan man inte sluta dricka.
För mig är rödvin som sömnmedel. Efter ett glas till middan blir jag jätte sömnig men jag dricker inte varje kväll eftersom jag inte har så många lediga kvällar när jag inte jobbar.

Jag kan somna utan problem för det mesta men när jag väl vaknar på natten så är det svårt att somna om när ångesten över ekonomin tar helt över och tankarna mal.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp