Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Söka samlingslån?

Tror inte någon aktör beviljar med anmärkning för tillfället.

Just därför jag skrev detta: "Hur tror ni mina chanser ser ut att söka ett samlingslån efter sommaren när betalningsanmärkningarna har löpt ut"
Jag tror att som ekonomin ser ut, och som den har varit, så har många kreditinstitut och banker dragit hårt i handbromsen. Det är det jag hör runt omkring. Du måste nog ha en ganska eller mycket bra ekonomi för att komma ifråga för lån av större summor. Jag kan inte svara på smålån, för det vet jag inget om.

Det är ju också ett relativt litet belopp du vill låna -gissar på 170k för att samla alla dina lån?

Det är ett relativt litet belopp för någon som har en deklarerad inkomst på kanske 350.000 +

Har man en deklarerad årsinkomst på 260.000 utgör 170.000 typ 65-70% utav årsinkomsten och det skulle jag inte säga är ett relativt litet belopp.

Beloppets storlek får ju sättas gentemot personens inkomster och 260.000 innebär att TS har en månadslön på 21.000 kronor. Efter skatt är det ca 15.000 att leva på som ska täcka för hyra, lånet som kommer osv. KALP kan mycket väl bli knepigt i det här fallet. Även om hyran hos TS är ca 5.000 innebär det att TS efter hyran har 10.000 kvar att leva på som ska täcka dels det här nya lånet + mat + el + försäkringar + annat.

Det är ett relativt litet belopp för någon som har en deklarerad inkomst på kanske 350.000 +

Har man en deklarerad årsinkomst på 260.000 utgör 170.000 typ 65-70% utav årsinkomsten och det skulle jag inte säga är ett relativt litet belopp.

Beloppets storlek får ju sättas gentemot personens inkomster och 260.000 innebär att TS har en månadslön på 21.000 kronor. Efter skatt är det ca 15.000 att leva på som ska täcka för hyra, lånet som kommer osv. KALP kan mycket väl bli knepigt i det här fallet. Även om hyran hos TS är ca 5.000 innebär det att TS efter hyran har 10.000 kvar att leva på som ska täcka dels det här nya lånet + mat + el + försäkringar + annat.
Ok. Anser fortfarande att det är ett relativt litet belopp sett till årsinkomsten, då många har över årsinkomsten i lån och ändå får samlingslån. Men som jag skrev är det osäkert, just pga den låga inkomsten och att mycket hänger på KALPEN. Förstår faktiskt inte vad du är ute efter att säga som inte har blivit sagt.

Jag skrev ju vad jag ville ha sagt, att jag inte tycker att det är ett relativt litet belopp. Dom som har haft över årsinkomst i lån och ändå fått samlingslån fick det till stor del i en annan ekonomisk verklighet.

@Kraputt skrev ovan hur jag resonerar utöver det jag skrev. "du måste nog ha en ganska eller mycket bra ekonomi för att komma ifråga för lån av större summor".

Jag skulle säga detta är en större summa och mycket bra ekonomi tveksamt i det här läget.

Det kan naturligtvis hända TS får bra bud ändå, men skulle säga att det är lika sannolikt han inte får det får TS var inte ute efter att låna bara utan premissen var att få ner TS kostnader så misstänker att hans ambition är ett lån med lägre ränta än vad han har idag.

TS : Jag uppfattade inte riktigt vad din ränta var idag?

Jag skrev ju vad jag ville ha sagt, att jag inte tycker att det är ett relativt litet belopp. Dom som har haft över årsinkomst i lån och ändå fått samlingslån fick det till stor del i en annan ekonomisk verklighet.

@Kraputt skrev ovan hur jag resonerar utöver det jag skrev. "du måste nog ha en ganska eller mycket bra ekonomi för att komma ifråga för lån av större summor".

Jag skulle säga detta är en större summa och mycket bra ekonomi tveksamt i det här läget.

Det kan naturligtvis hända TS får bra bud ändå, men skulle säga att det är lika sannolikt han inte får det får TS var inte ute efter att låna bara utan premissen var att få ner TS kostnader så misstänker att hans ambition är ett lån med lägre ränta än vad han har idag.

TS : Jag uppfattade inte riktigt vad din ränta var idag?
Tja, jag fick själv samlingslån i höstas trots över x 2,2 över årsinkomsten i belåning. Jag menade mer att det är väl oavsett samma slutsats som alla andra gett i tråden; att det helt enkelt är osäkert ifall TS kommer att bli beviljad samlingslån eller inte oavsett om man definierar den önskade lånesumman som hög, låg, relativt hög, relativt låg etc. -det är inte riktigt terminologin som är relevant.

Såhär ser det ut för mig i dagsläget:

Lön: ca 19 100 efter skatt. (Har visst ca 284k i årsinkomst sedan löneförhöjning så snäppet bättre åtminstone).
Lån: ca 8000
Hyra 4700 (el ingår)
Försäkring: 500
A-kassa: 120
Mobil: 400
Bensin: 800
Mat: 1500 (inkl. hundens mat)

Så om man på något vis kan få ner lånekostnaden till 2-3000/månad så vore det de optimala. Men jag ska vänta som sagt tills betalningsanmärkningarna har löpt ut och kreditbetyget är bra innan jag försöker mig på något. Och hoppas på det bästa.

Så om man på något vis kan få ner lånekostnaden till 2-3000/månad så vore det de optimala. Men jag ska vänta som sagt tills betalningsanmärkningarna har löpt ut och kreditbetyget är bra innan jag försöker mig på något. Och hoppas på det bästa.

På dom lånen idag som du betalar 8.000 vad är ränta på respektive lån?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp