Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Söka samlingslån?

Dom lånen som är på 20% och uppåt bör du nog kunna få ner.

Det är ju då 30.000 + 12.000 + 8.000. Cirka 50.000.

Jag tror att det ska EXTREMT mycket till att utifrån dagens skakiga marknad komma ner under 9% i ränta, med dina förutsättningar men osvuret är bäst. Morrow Bank känns det som också borde gå att få ner till åtminstone 10-12% men svårt att veta.

Den räntan på Ferratum är fan ta mig grotesk....usch!

Dom lånen som är på 20% och uppåt bör du nog kunna få ner.

Det är ju då 30.000 + 12.000 + 8.000. Cirka 50.000.

Jag tror att det ska EXTREMT mycket till att utifrån dagens skakiga marknad komma ner under 9% i ränta, med dina förutsättningar men osvuret är bäst. Morrow Bank känns det som också borde gå att få ner till åtminstone 10-12% men svårt att veta.

Den räntan på Ferratum är fan ta mig grotesk....usch!
Den är ju det. Såhär i efterhand undrar man ju hur man tänkte egentligen när man tog det lånet...men desperata tider antar jag och att man då inte ens kikade på räntan pga det. Nu har man verkligen lärt sig sin läxa åtminstone. Never again.

Den är ju det. Såhär i efterhand undrar man ju hur man tänkte egentligen när man tog det lånet...men desperata tider antar jag och att man då inte ens kikade på räntan pga det. Nu har man verkligen lärt sig sin läxa åtminstone. Never again.

Känner verkligen igen det, man agerade impulsivt och i stunden...

Nordea 9,15% (80k)
Morrow Bank 16,11% (33k)
Morrow Bank 16,96% (9k)
Anyfin 19,9% (8k)

Utanför UC:
Loanstep 21,4% (12k)
Ferratum 43% !!! (30k) Det är såklart detta skitlån som äter upp det mesta.
En av sakerna man går och väntar på med viss skadeglädje är den dagen räntorna begränsas (och det är på gång) till typ max 20%. Då kommer skitföretag som Ferratum nog att gå i graven.

Ett av de nya kraven är att företag som Ferratum i fortsättningen måste ha banklicens, och det är helt andra spelregler för banker än för "kreditinstitut".

Nordea 9,15% (80k)
Morrow Bank 16,11% (33k)
Morrow Bank 16,96% (9k)
Anyfin 19,9% (8k)

Utanför UC:
Loanstep 21,4% (12k)
Ferratum 43% !!! (30k) Det är såklart detta skitlån som äter upp det mesta.
Jag får tillbaka ca 14 000 på skatten verkar det som. Ska jag direkt släcka det ena Morrow Bank lånet (nu 8 k) och Anyfin (nu 7k) eller vad tkr ni? Planen är att försöka att söka ett samlingslån efter att min betalningsanmärkning har försvunnit efter juli...

Jag får tillbaka ca 14 000 på skatten verkar det som. Ska jag direkt släcka det ena Morrow Bank lånet (nu 8 k) och Anyfin (nu 7k) eller vad tkr ni? Planen är att försöka att söka ett samlingslån efter att min betalningsanmärkning har försvunnit efter juli...
Vad är månadskostnaden på din loanstep, samt anyfin och morrow på 9k?
TÄnker månadskostnaden ska ju ner så kanske är mer värt bara ta loanstep o släcka?

Vad är månadskostnaden på din loanstep, samt anyfin och morrow på 9k?
TÄnker månadskostnaden ska ju ner så kanske är mer värt bara ta loanstep o släcka?
Det blir nästan lika. Morrow + Anyfin ligger på ca 600 + 450:-/månad och Loanstep ligger på 945:-/månad. Tänkte att det kanske är smartare att släcka de lånen som syns på UC innan man försöker att söka samlingslån?

Blanco: 130 000
Lån utanför UC: ca 40 000
Kontokredit: 0
Avbetalningar: 0
Skuldsaldo: 0
FF: 2 st
Betalningsanmärkningar: 2 st som går ut i april och juli detta år.
Lön: 260 000
Kreditbetyg: 10,1

Betalar i dagsläget ca 7-8000 i lån varje månad vilket är mycket pengar i förhållande till min låga lön. Kan ej heller byta jobb för tillfället men ska se om jag kanske kan få gå upp lite i tid.

Nu till min fråga. Hur tror ni mina chanser ser ut att söka ett samlingslån efter sommaren när betalningsanmärkningarna har löpt ut och få det godkänt? Eller har ni några goda råd?
Kör just nu på snöbollsmetoden men det är kämpigt...
Hej igen allihopa! Mitt kreditbetyg ligger nu på 1.2 efter att anmärkningarna är borta.
Vågar man söka ett samlingslån tror ni?

Det skadar ju inte att försöka på Lendo eller så, men det kan ju vara så att om dina betalningsanmärkningar försvunnit alldeles nyligen, så kommer din kreditvärdighet att vara ganska svajig. Om du kan vänta till nästa lön (innan 25 augusti) så bör det ha stabiliserats, och du kanske till och med får en kreditvärdighet på mindre än 1. Det kan ju också gå åt andra hållet, det ska väl vara sagt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp