Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Söka 350 eller 500

Detta är intressant och jag undrar också hur jag ska göra om jag ska söka 350 000 eller lägre och trist att man måste ringa Lendo och sänka själv, man tycker bankerna borde lägga den summa under 350 000 kr som de kan bevilja självmant. Detta gör det svårt att veta vad man söka, 350 000 eller 250 000 t ex.
Vissa erbjuder ju bara ett lägre belopp. Så söker du för högt kommer dessa inte med.

Vissa erbjuder ju bara ett lägre belopp. Så söker du för högt kommer dessa inte med.
Jo fast då ska det ju vara så att bankerna ger förslag på de belopp de kan erbjuda, om jag söker 350 000 och några kan erbjuda 250 000 kr så är det väl meningen att det ska komma ett förslag automatiskt med de belopp de kan erbjuda ? Annars är det ju helt meningslöst om man måste ringa t ex Lendo och be dem sänka till 250 000 kr eller 150 000 kr. Då faller ju hela konceptet med samlingslån om man måste höra av sig till dem varje gång man vill ändra belopp.
Jag kan inte söka högre än 350 000 kr med de förutsättningar jag har. Men tack då vet jag

Tack men hur vet man vet man vilket som är lägst
Vilket belopp bör man söka som max då för att få med så många banker som möjligt ? Har läst att många har max 350 000 kr

Nej, tanken är att även de ska komma in med det belopp de kan erbjuda vilket de gör men alltså inte alltid för att det ibland inte fungerat. Som i mitt fall fick jag tom erbjudande på 20k med 600k/15år sökt. När jag sökte igen på 350k/12år så fick jag mycket riktigt ännu fler erbjudanden vilket är anmärkningsvärt.

Det är ju ändå en hel del som KAN erbjuda mer än 350.000. Nordax, Remember, Marginalen, Collector, Avida, Norweigan......Ändå känns det som det finns någon magisk gräns vid 350.000 och så har det varit i flera år. Subjektiv upplevelse, men ändå.

Igen; vissa har Max lånebelopp och de väljer bort när man söker nästan det dubbla. Ex Ica, Ikano etc. OM du sedan sänker beloppet görs en ny körning.

Igen; vissa har Max lånebelopp och de väljer bort när man söker nästan det dubbla. Ex Ica, Ikano etc. OM du sedan sänker beloppet görs en ny körning.
Fast när jag sökte på 350k för några veckor sen fick jag inte ett enda bud. När jag då sänkte beloppet till 150k fick jag erbjudande från Norwegian, borde inte dom ha kommit med sitt erbjudande redan på 350-söket i så fall?

Nej alltså sänkningen görs automatiskt av Advisa för att få in så många erbjudanden som möjligt men uppenbarligen funkar det inte för alla. Cashbuddy erbjöd ju 20k på en 600k sökning utan att jag sänkte. Hon jag pratade med på Advisa sa att den funktionen ibland inte fungerar så därför kan det var bra att testa att manuellt sänka och göra en ny sökning vilket var helt rätt.

Fast när jag sökte på 350k för några veckor sen fick jag inte ett enda bud. När jag då sänkte beloppet till 150k fick jag erbjudande från Norwegian, borde inte dom ha kommit med sitt erbjudande redan på 350-söket i så fall?
Jag håller med att om man söker 350 000 kr så ska väl alla förslag upp det till det beloppet komma med i sökningen. Annars har ju själva syftet att söka samlingslån försvunnit. Det är ju så det ska vara om du söker 350 000 kr ska du få erbjudande på både 150 000 o 250 000 osv. Känns som det inte fungerar hos låneförmedlarna längre i deras filtreringsfunktion. Och det är inte bra. För du ska inte behöva ringa och manuellt ändra belopp, då bör nog låneförmedlarna kolla över sin filtreringsfunktion och göra den up to date.

Undrar själv vad man ska söka för belopp och trist om man ska behöva ringa och ändra manuellt. Känns lite som rysk roulette då och det känns inte seriöst.

Tycker framförallt att det är dåligt att man tror att det är gjort och accepterar sämre eller inga bud. Du vet ju om detta nu så du kan höra av dig och sänka och hoppas på fler bud. Jag måste ha gjort 15 sådana här ansökningar och trott att de erbjudanden jag fått är de som är möjliga. Vem vet vad mer för bud jag hade kunnat få liksom :/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp