Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Söka 350 eller 500

När jag har sökt samlingslån tidigare så har jag alltid fått erbjudande på lite andra belopp och återbetalningstiden än jag angett i ansökan men denna gången fick jag inte det, som sagt. Gissar att det kan bero på att mina förutsättningar var sämre nu än tidigare (drygt 2x belåningsgrad, ganska låg inkomst, maxade krediter) och att jag därför föll bort redan i första gallringen.
Ok jag har också mycket krediter men rätt ok inkomst och inte 2x belåningsgrad så jag försöker med 350 000 kr och hoppas jag får bud som är lägre om de kan bevilja det. Tack för input

Update: ringde Advisa, ingen kö, trevlig tjej. Vi kom fram till att testa på 350k och 12 år isf 15 år som jag hade. Och mycket riktigt, rasslat in fler förslag än vad jag fick på 600k! Mycket intressant. Pågår fortfarande men när det hela är klart måste jag nog skriva ett inlägg om detta för den här frågan dyker upp ofta. Typ under Guider eller nåt

Update: ringde Advisa, ingen kö, trevlig tjej. Vi kom fram till att testa på 350k och 12 år isf 15 år som jag hade. Och mycket riktigt, rasslat in fler förslag än vad jag fick på 600k! Mycket intressant. Pågår fortfarande men när det hela är klart måste jag nog skriva ett inlägg om detta för den här frågan dyker upp ofta. Typ under Guider eller nåt
Intressant detta tack för uppdateringen och lycka till

Mycket intressant ja . Skriv gärna vilka förutsättningar du hade och gärna vilka banker som svarade också om du har möjlighet :)

Så det optimala sökscenariot borde vara 350' på 12 år för att haffa så många erbjudanden som möjligt?

Får man fråga vilka dina förutsättningar var @Squashen och vilka fick du erbjudanden från?

Så det optimala sökscenariot borde vara 350' på 12 år för att haffa så många erbjudanden som möjligt?

Får man fråga vilka dina förutsättningar var @Squashen och vilka fick du erbjudanden från?
Fast samtidigt så kan man kanske lättare bli beviljad samlingslån om man väljer 15 år för bankernas kalkyl måste gå ihop också. Men vissa banker har väl bara på 12 år vet inte om man får något erbjudande från dem om man väljer återbetalningstid 15 år.

Uppdatering: här kommer mina förutsättningar och vilka som svarade @Dennis @TTA @Cecilia

betyg: 0.7%
Synligt: 1m blanco
Årsinkomst: 700k
2 ff, bägge mer än 6 månader gamla

Svar från Resurs, Marginalen, Komplett, Nordax, Collector. Även låga belopp från cashbuddy eller nåt.

Slutsatsen? Iom att man kan ändra och söka om med samma upplysning så är det ju inte dumt att göra som jag gjorde dvs söka 600k/15år och sen sänka 350k/12år. Hon på Advisa sa att det görs automatiskt men att det ibland inte går in på rätt sätt hos bankerna vilket ju stämde!

Uppdatering: här kommer mina förutsättningar och vilka som svarade @Dennis @TTA @Cecilia

betyg: 0.7%
Synligt: 1m blanco
Årsinkomst: 700k
2 ff, bägge mer än 6 månader gamla

Svar från Resurs, Marginalen, Komplett, Nordax, Collector. Även låga belopp från cashbuddy eller nåt.

Slutsatsen? Iom att man kan ändra och söka om med samma upplysning så är det ju inte dumt att göra som jag gjorde dvs söka 600k/15år och sen sänka 350k/12år. Hon på Advisa sa att det görs automatiskt men att det ibland inte går in på rätt sätt hos bankerna vilket ju stämde!
Tack för uppdateringen. Tror dock inte att jag kan söka 600 000 kr med mina förutsättningar, det är mer än min inkomst. Men tänkte söka 350 men dock på 15 år, för jag vill försäkra mig om kalkylen går ihop först. Det blir ju svårare att få kalkylen att gå ihop om jag söker på 12 år med mina förutsättningar. Hoppas att det löste sig för dig på ett bra sätt. Intressant dock !

Tack för uppdateringen. Tror dock inte att jag kan söka 600 000 kr med mina förutsättningar, det är mer än min inkomst. Men tänkte söka 350 men dock på 15 år, för jag vill försäkra mig om kalkylen går ihop först. Det blir ju svårare att få kalkylen att gå ihop om jag söker på 12 år med mina förutsättningar. Hoppas att det löste sig för dig på ett bra sätt. Intressant dock !
Precis tror du tänker rätt där för de kollar ju om din kalkyl går ihop och längre återbetalningstid -> lägre månadskostnad. Yes, jag är jättenöjd med utfallet av min ansökan!

Precis tror du tänker rätt där för de kollar ju om din kalkyl går ihop och längre återbetalningstid -> lägre månadskostnad. Yes, jag är jättenöjd med utfallet av min ansökan!
Tack och grattis till ditt lån tack för den fina uppdateringen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp