Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Så nära lösning men ändå så långt bort!

Kram till er aclc och hjultomten! Det var lite pepp jag ville ha! Jag har en jättebra bankman som jag haft mycket personlig kontakt med, och vi har båda enats om att vänta ut mina förfrågningar för att därefter hitta en bra lösning. Jag tror på ett positivt svar från min bank, eftersom min bankman vet mitt läge, hade allt varit kört skulle hon sagt det på direkten. Hur ser ert ekonomiska läge ut just nu? Jag vill liksom inte falla på mållinjen nu, men känner panikångesten över att behöva kämpa några veckor till! Tack till er!

Avsikten när jag träffar min bankman är att höja mitt nuvarande lån på 170 000 kr till 250 000 kr för att då lösa mina smålån, ville bara säga det! Blir det beviljat så kan jag skratta och vara glad igen i slutet av augusti!

Du tar vi det lugnt...

Har några frågor.

Har du betalningsanmärkningar eller missbrukskrediteringar? Om du har det så finns det INTE en endaste bankman i Sverige som på egen hand får godkänna ett lån åt dig. Inte en chans! ALLA dessa ärenden tas med bankens kk. Detta gäller även OM du har borgensman. Bankerna är stenhårda numera med detta.

Nu till skulderna.

Som jag ser det har du all möjlighet att avvakta med de betalningsförelägganden som stundar, dels genom att det tar minst tre veckor från det att du mottager dem tills det att KFM knackar på dörren för delgivning. När du är delgiven tar det 10 dagar innan det blir ett utslag. Bestrider man inom tio dagar( om man anser sig ha fog för att göra detta) så skickas ditt bestridande tillbaka till inkasso. De har sedan 30 dagar på sig att antingen lägga ner ärendet eller ta det till tingsrätten. Hos tinget går det som FT-mål( Samtliga parter står för sina egna kostnader såvida ärendet är återkallat( Betalt i ditt fall). Handläggningstiden är här ca 28 dagar då majoriteten av ärenden delges via förenklad delgivning. (14 + 14 dagar). Inom dessa dagar måste du inkomma med ett yttrande. Gör du inte det åker du på en treskodom = Du tredskas!

Som du ser har du väldigt lång tid på dig, längre tid än vad du behöver om banker ger dig ett lån.

Vad det gäller Timefinans så finns en risk vid utebliven betalning att de skickar in till UC att du misskött ditt lån och då kan du få en missbrukskreditering = betalningsanmärkning som alla seriösa banker ser.

OFTAST så måste ditt lån förfalla och sedan gå till inkasso. Väl hos inkasso så skickar de ut en räkning på att hela ditt lån är förfallet/uppsagt och att de skall driva in lånet inom 8-10 dagar. Här MÅSTE du betala för att slippa en missbrukskreditering.

Lycka till!

Svar till dig ovan. Nej, inte en endaste betalningsanmärkning, har alltid varit så skötsam jag bara kan med mina räkningar, men haft flera sms lån som gått till inkasso. Har då fått bra avbetalningsplaner som gjort att det har löst sig på det sättet. Nu har jag ett lån till snabblån och meddelandelån som måste betalas senast nästa onsdag, annars går de vidare till KFM! Jag får ont i magen! Jag KAN ingenting om vad som händer då, eftersom det aldrig gått så långt. Är livrädd för en anmärkning! Du skrev VÄLDIGT bra svar till mig! Har alltid trott att man får en anmärkning nästan omgående när en räkning gått till inkasso, men det måste alltså gå längre än så! Tack för dina utförliga svar, jag bara MÅSTE klara denna månad också! Har bra personlig kontakt med både min bankman samt även diskuterat min situation med bankchefen, som var otroligt förstående och beviljade mig amorteringsfritt på mitt lån i ett helt år! Därav ser jag ljust på att jag får hjälp av dem som vi redan har diskuterat, även om flera som svarat här i min tråd är väldigt negativa. Jag KÄMPAR, det SKA lösa sig! Och sen aldrig mera sms lån, tycker personligen att de ska förbjudas helt, då de bara ställer till det negativt för de flesta!

Om du inte betalar meddelandelån går det till inkasso
Där kan du avbetala om du vill
Intrum Justitia
Du får ingen anmärkning

Tack! Har haft med Intrum att göra förut, de är otroligt bra, förstående! Då vet jag att jag kan släppa det "problemet" ett tag, får jag avbetalning där så är det helt ok! Blir lite gladare för varje lösning!

jag tror du måste även prioritera time finans som någon skrev.det kan bli anm om missbrukad kredit eftersom det är 2 inbetalningar som är efter plus då att det skickas till inkasso.o ser din bank den anm så beviljar dom inte.den är värre än ha 2 anm enligt banker.nu vet jag inte hur många veckor till du måste vänta innan du ska till banken så det behöver inte hinna hända något med time.
jag har varit i denna sits ligga back jaga pengar.men jag hadde nog sökt ett smslån eller annat lån som inte tar uc.o sen hoppas lånet hos banken fixar sig.
hoppas det ordnar sig.

Jo, nina, jag vet att jag i nuläget måste prioritera time finans, och det kommer jag att betala. Det lånet har jag för avsikt att lösa helt när jag varit hos min bank. Jag har gjort två högar med räkningar denna månad, en med jätteprio och en med de som kan vänta max två veckor, bara för att kunna beta av dem allt eftersom!

Hur länge ligger en sådan där anmärkning om missbrukad kredit kvar??? Är det lika länge som en vanlig anmärkning eller längre??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp