Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sänkte min ränta på Santander på 2 minuter.

Nej de är stenhårda. För ett par år sedan behövde jag pengar snabbt och lånade 150K. Deras datakreditmall svarade att jag fick låna pengarna till 14%, vilket då (på den tiden jag var skyldig mindre o hade bättre räntor) vilket var dyrt men jag tog det. På 150K blir det ändå dyrt per månad så 2 månade fick jag möjligheten att låna fötter drygt 7% av Forex. Ni vet man har några dagar på sig att bestämma sig. För att spara på allas tid ringde jag upp Norwegian bank och berättade att jag kan tänka mig att köra vidare med Norwegian om de justerar till Forex nivå så slipper jag byta. Tänkte väl att de skulle hå med på det då 7% är bättre än ingenting. Meeeen de var skittjuriga o vägrade, men sa ja då byter jag till Forex istället o norwegian sa bara att då får du väl göra det. Känns som norwegian är som mcdonalds. De som jobbar har inte mandat o justera räntor/ priser utan det är datorn som bestämmer. Handla eller stick liksom..
Jag har också försökt med BN ett antal gånger för att få sänkt ränta, men det lyckades inte, samma med Santander, både under när jag betalt allt som det skulle göras, när jag fick problem och slutligen när jag hamnat hos KFM. Men som sagt var det kostar inget att försöka.

Tyvärr icke fick jag svar.

"Efter det att skuldebrevet är signerat och lånet utbetalt omförhandlar vi dessvärre inte räntan"

Vad har ni som anlitar BN för ränta egentligen?
Den låter groteskt stor!

Den låter groteskt stor!
15% när det var hos BN, 24% när den hamnade hos Intrum (fortfarande BN som ägde skulden) och slutligen 30% hos Axactor som köpt skulden...

Kanske ska ringa jag också då. Är ju sisådär att ha en ränta på 10.85% på ett lån på 270 000.

Jag hade 22% på 50 000 kr. 1050 kr i månaden på 15 år. (189 000 kr) . Helt sjukt.

Betalar in lånet i början av april som tur är!

Den låter groteskt stor!
BN tar ränta som de vore prinsessor. Även jag har haft dem korta perioder tidigare på både 14 och 22% trots att jag då hade mycket bättre scoring än nu. De vägrar att sänka räntan trotts du kan hala upp ett bättre erbjudande från någon av deras konkurrenter. Ok de var snabba med utbetalningen och ställde lite frågor men satan de tar betalt länge o väl för den "servicen" :(

Jag hade 22% på 50 000 kr. 1050 kr i månaden på 15 år. (189 000 kr) . Helt sjukt.

Betalar in lånet i början av april som tur är!
Tycker nästan Thorn med sina skitlån är värre, de kladdar ner ens UC med förfrågningar för ett lån på 30K med räntor över 20% :(

Tycker nästan Thorn med sina skitlån är värre, de kladdar ner ens UC med förfrågningar för ett lån på 30K med räntor över 20% :(
Mitt lån hos BN var på 400 tkr, borde vara olagligt att ta ut så stora räntor på den typen av lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp