Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sänkte min ränta på Santander på 2 minuter.

Mitt lån hos BN var på 400 tkr, borde vara olagligt att ta ut så stora räntor på den typen av lån.

Ok, alltså jag förstår att många här sitter i en risig sits men ni har ju förfan fått avtalet innan ni signerade. Det är liksom ingen som har tvingat er på det.

Jag har bara hängt runt och läst här på forumet i ett par veckor men min allmänna känsla när jag läser är att många skyller ifrån sig extremt mycket.

Ok, alltså jag förstår att många här sitter i en risig sits men ni har ju förfan fått avtalet innan ni signerade. Det är liksom ingen som har tvingat er på det.

Jag har bara hängt runt och läst här på forumet i ett par veckor men min allmänna känsla när jag läser är att många skyller ifrån sig extremt mycket.
Ingen som skyller ifrån sej, det mesta är ren frustration. Som du kanske läst också, så har i varje fall jag aldrig tagit lån för att konsumera, utan för att försöka få ett samlingslån för sämre krediter, har försökt i snart 30 år att hålla mej ifrån KFM, vilket jag inte borde gjort. Vi har en lag mot ockerräntor i Sverige, men inga gränser är satta och den har inte prövats i domstol på många år. Många förslag har det varit genom åren, men inget verkar komma till skott. I Finland finns det ett mellanting mellan skuldsanering och banklån, vilket jag tycker verkar vara en bra modell
https://www.takuusaatio.fi/sv den skulle passat mej, jag hade blivit helt skuldfri inom 5 år utan att behöva söka skuldsanering.

Det är ju inte svårt att sluta att läsa om det nu stör dig.

Min man tog ett samlingssånger på BN i hopp om att det skulle hjälpa oss på vägen... istället stjälpte det oss när vi en månad halka efter. Rekommenderar inte BN till någon! Om det inte är ett mindre lån vill säg... Som Lize säger, så fort det hamnar hos inkasso ör det kört :-(

Det är ju inte svårt att sluta att läsa om det nu stör dig.

Jag är ingen robot, vi människor vill ibland uttrycka våra känslor, du vet. Ungefär som du gör när du skriver att du är förbannad på något företag som inte vill låna dig pengar.

Mitt intryck av det här forumet är att väldigt många medlemmar vill göra rätt för sig, är driftiga och det verkar som om snittinkomsten här överstiger snittinkomsten i riket med ganska god marginal. Däremot verkar folk sakna förmågan att ta ansvar och tänka på konsekvenserna i betydligt större utsträckning. Det och att många verkar tycka sig ha rätten att bli särbehandlade hur som helst.

Jag jobbar i branschen, har ganska mycket insikt i hur mycket fungerar när det kommer till lån och har skrivit ett par inlägg med småtips men folk verkar inte vara särskilt intresserade utan skjuter helst upp allt. Gör som ni gör och skit i vad kritiker till er "livsstil" säger men ni lär inte kunna ta er ur det då heller.

Så bara för att du sitter med dina 18K i månaden och har ett jobb som av det stora samhället ses som det stora bottenskrapet - Det vill säga renodlad kundtjänst i telefon, för det är det du är som jobbar på ett lånjämförelse institut, då tycker du att du har rätt och komma hit och skriva att folk saknar förmåga att ta ansvar och på konsekvenserna?
Du måste förstå att INGEN här medvetet har försatt sig i denna otroligt mörka situation, ingen vill ligga sömnlös på nätterna och veta om man kommer att ha mat för dagen.
Många av oss (exempelvis jag själv) har försatt oss själva i situationen. Men vad ger dig rätten att komma hit och som ett anonymt troll spy galla?

Ps: Jag tycker inte kundtjänst i telefon är bottenskrap men gemene svensk gör det i en stor utsträckning.

Så bara för att du sitter med dina 18K i månaden och har ett jobb som av det stora samhället ses som det stora bottenskrapet - Det vill säga renodlad kundtjänst i telefon, för det är det du är som jobbar på ett lånjämförelse institut, då tycker du att du har rätt och komma hit och skriva att folk saknar förmåga att ta ansvar och på konsekvenserna?
Du måste förstå att INGEN här medvetet har försatt sig i denna otroligt mörka situation, ingen vill ligga sömnlös på nätterna och veta om man kommer att ha mat för dagen.
Många av oss (exempelvis jag själv) har försatt oss själva i situationen. Men vad ger dig rätten att komma hit och som ett anonymt troll spy galla?

Ps: Jag tycker inte kundtjänst i telefon är bottenskrap men gemene svensk gör det i en stor utsträckning.

Jag jobbar på backoffice på en av storbankerna. Och obekväma sanningar är inte att trolla.
Slängs alldeles för mycket med det ordet sedan media kapade det. Du är lika anonym som mig men om du vill något så har jag inget att dölja.

Man är inte ansvarsfull om man hamnar i din sits, punkt.

Du jobbar inte backoffice på en storbank nej.
Må så vara, att jag inte är ansvarsfull. Men du skrev att många här inte var det.
Då får du uttrycka dig bättre och inte slänga runt med termer du inte kan behärska.
Du kan börja med att registrera dig här på forumet, sen om du nu vill leka farbror duktig är ett tips att du gör det med ditt för och efternamn, sannolikheten är då större att du tas seriöst.

Du jobbar inte backoffice på en storbank nej.
Må så vara, att jag inte är ansvarsfull. Men du skrev att många här inte var det.
Då får du uttrycka dig bättre och inte slänga runt med termer du inte kan behärska.
Du kan börja med att registrera dig här på forumet, sen om du nu vill leka farbror duktig är ett tips att du gör det med ditt för och efternamn, sannolikheten är då större att du tas seriöst.

Jo då, det gör jag.

Jag gör det hellre anonymt och om jag inte blir tagen seriöst av er så skiter jag i det istället. Det är inte jag som behöver hjälp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp