Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sänkte min ränta på Santander på 2 minuter.

Tog kontakt med Santander och sade att nu har jag varit kund hos Er i över 1 år och skött mig felfritt men räntan är för tok för hög och jag tänker antingen lösa lånet eller så måste ni sänka räntan till mig. Den snälla tjejen sänkte räntan från 6,25% till 4,55%. Jag hade ett lån på ca 67000kr (och ett outnyttjat kreditkort på 20000kr). Nu är detta inte så stora pengar det rör sig om men det lönar sig att kontakta sina banker då och då.

Hur stor skillnad gör det i månaden?

Borde bli 97 kr per månad ungefär

Kostar inget att försöka

Santander rekommenderar jag. Jag ville läsa ett lån hos dom på 30 000 kr. Istället sänkte han räntan till 4.25% utan kreditupplysning. Väldigt låg och bra ränta för blancolån.

Jag tror dom har 250-350 000

350 000 kr såg jag nu.

Skulle Bank Norweigan göra liknande om man hörde av sig till dem?
Nej de är stenhårda. För ett par år sedan behövde jag pengar snabbt och lånade 150K. Deras datakreditmall svarade att jag fick låna pengarna till 14%, vilket då (på den tiden jag var skyldig mindre o hade bättre räntor) vilket var dyrt men jag tog det. På 150K blir det ändå dyrt per månad så 2 månade fick jag möjligheten att låna fötter drygt 7% av Forex. Ni vet man har några dagar på sig att bestämma sig. För att spara på allas tid ringde jag upp Norwegian bank och berättade att jag kan tänka mig att köra vidare med Norwegian om de justerar till Forex nivå så slipper jag byta. Tänkte väl att de skulle hå med på det då 7% är bättre än ingenting. Meeeen de var skittjuriga o vägrade, men sa ja då byter jag till Forex istället o norwegian sa bara att då får du väl göra det. Känns som norwegian är som mcdonalds. De som jobbar har inte mandat o justera räntor/ priser utan det är datorn som bestämmer. Handla eller stick liksom..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp